Afgestudeerd in België, wonen in Zuid-Korea

dansen.claudia
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Afgestudeerd in België, wonen in Zuid-Korea

#1 , 11 okt 2017 20:36

Ik heb eigenlijk wel een dringende vraag. (En sinds ik er niet over kan vinden ergens anders dacht ik wel dat het een goed idee is om het hier te plaatsen.)
Dus ik ben afgestuurd aan een universiteit hier in België, en heb al heel lang met idee gezeten om na het ontvangst van mijn diploma in het buitenland te gaan werken en wonen (ook al klinkt het absurd). Uiteindelijk heb ik Zuid-Korea gekozen, omdat het me er een heel intrigerend land lijkt en ik het liefst in een land wil gaan wonen en werken dat helemaal anders is dan hier in België. Nu zit ik met de gedachte dat ik waarschijnlijk geen werk ga kunnen vinden met mijn diploma uit België, of wel? En weet iemand misschien welke documenten je allemaal moet hebben om daar te gaan wonen en werken? Ik vind bijna niets op het internet, wat wonderbaar is :lol: . Mijn vriendin wilt ook heel graag mee en we willen zo snel mogelijk alles benodigd en mogelijk weten zodat we een permanente keuze kunnen maken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 11 okt 2017 21:16

Misschien eens contact opnemen met de ambassade of consulaat van Korea?
in de EU zal uw diploma wel voldoen ... mogelijk weet uw onderwijsinstelling ook welke landen de diploma's erkennen of kennen ze de dienst waar u dat kan vragen.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 12 okt 2017 15:05

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 okt 2017 15:11

Is het geen goed idee om eerst effectief een job te zoeken daar en dan te verhuizen? Ik werk zelf in een multinational met wereldwijd vestigingen, en het is schering en inslag dat er bijvoorbeeld hier in België mensen komen werken die vanuit landen als Spanje, Singapore, China, Columbia, etc... gesolliciteerd hebben, of in een vestiging aldaar werkzaam waren. In zo'n geval zal het bedrijf deze mensen helpen om zich hier te vestigen, papieren in orde te brengen, een woning te zoeken, in orde te zijn met de sociale zekerheid, etc, etc, ...

Dus misschien is het een goede tactiek om voor dergelijke job in Zuid Korea te solliciteren en als je zou mogen beginnen, de ondersteuning te hebben van zo'n groot bedrijf en hun juridische / sociale / hr-dienst...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Onderwijsrecht”