Vraag omtrent intracommunotair bestellen.

hsvm
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Vraag omtrent intracommunotair bestellen.

#1 , 07 okt 2017 17:46

Beste

Ik zou als bedrijf bestellen van een ander bedrijf beiden gevestigd in de eu.
Volgens overeenkomst zouden wij intracommunotair verhandelen, maar ik ben de eind gebruiker, het gaat namelijk om 2 toestellen die ik thuis (dus niet in mijn bedrijf) zou geven aan mijn zoon.

Dus mijn vraag is of dit klopt dat er geen btw moet betaald worden?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 07 okt 2017 17:50

Als de toestellen niet voor professioneel gebruik zijn MAG je ze niet eens inbrengen in je boekhouding en moet je ze privé aankopen, dus MET BTW.

P.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 okt 2017 20:33

Let daar toch mee op, bij controle is dit het eerste eer men begint, en je bent voor de verdere controle al gezien.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

hsvm
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 okt 2017 08:58

Als de toestellen niet voor professioneel gebruik zijn MAG je ze niet eens inbrengen in je boekhouding en moet je ze privé aankopen, dus MET BTW.

P.
Ik wens deze niet in te brengen enkel intracommunotair aan te kopen.

hsvm
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 okt 2017 09:00

Let daar toch mee op, bij controle is dit het eerste eer men begint, en je bent voor de verdere controle al gezien.
En als ik die koop en dan later pas geef aan mijn zoon (omdat ik tot de conclusie kom dat ik ze toch niet kan gebruiken?)

mvg

LeenW
Berichten: 12813

#6 , 09 okt 2017 09:14

Dit is zware fraude. Je moet ten eerste altijd de btw betalen bij verwerving, ten tweede mag je dit niet doen voor privézaken.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 okt 2017 09:52


En als ik die koop en dan later pas geef aan mijn zoon (omdat ik tot de conclusie kom dat ik ze toch niet kan gebruiken?)

mvg
Dit is juist de taak en het doel van een BTW controle, Alles wat men in het buitenland aan gekocht word, dan word dit extra gecontroleerd.

En dan krijg men controle na een twee tal jaar ze moeten een pak BTW achter dragen, en dan is het de schuld van de controleur, neen als man achter moet dragen is het de schuld van de zelfstandige.

En stopt met zulke praktijken want BTW boetes zijn buiten alle proporties, want dit is fraude en diefstal.

En als je zoiets toch doet na 2 jaar dan moet je dit boekhoudkundig verwerken via de restwaarde en daar nog BTW op betalen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”