Air Berlin

Jvdalen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Air Berlin

#1 , 07 okt 2017 12:52

Ik heb tickets gekocht bij air Berlin op 29-07-17. Nu zijn mijn tickets weg omdat air Berlin failliet gaat.
Ik heb tickets gekocht bij Paypal en MasterCard. Zijn deze aankopen bij faillissement verzekerd bij Paypal en MasterCard?
Mvg j van dalen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 07 okt 2017 15:51

eens kijken bij de algemene voorwaarden van beide zal het gemakkelijkste zijn ;)


als ik paypall beetje ken zou u een case kunnen openen aangezien de verkoper zijn product niet heeft (en niet meer kan) leveren waarbij paypaal u het geld terug stort

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 07 okt 2017 16:18

Bij een failliet bedrijf kan je niks meer gaan terug halen, enkel via de curator.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#4 , 07 okt 2017 19:55

Bij een failliet bedrijf kan je niks meer gaan terug halen, enkel via de curator.

als men via paypal betaalt kan men in theorie toch het geld terug krijgen als de verkoper zijn afspraken niet nakomt

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 07 okt 2017 20:27

als men via paypal betaalt kan men in theorie toch het geld terug krijgen als de verkoper zijn afspraken niet nakomt
Paypal kan ook niets terug halen bij een failliet bedrijf.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 okt 2017 20:30

als men via paypal betaalt kan men in theorie toch het geld terug krijgen als de verkoper zijn afspraken niet nakomt
Paypal kan ook niets terug halen bij een failliet bedrijf

.
Dit dacht ik nu ook .

En pay pal zal niks uit zijn eigen kas betalen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#7 , 07 okt 2017 22:38

Klopt absoluut niet. Paypal biedt een zeer vergaande koperbescherming als het goed of dienst niet wordt geleverd. Wat daarvan de oorzaak is doet er niet toe, faillissementen worden nergens uitgesloten. Dit kan tot 180 dagen na de aankoop.
13.3 Welke betalingstypen komen in aanmerking voor terugbetaling conform PayPal Aankoopbescherming?

Aankopen van de meeste goederen en services komen in aanmerking (inclusief reistickets, immateriële goederen zoals toegangsrechten voor digital goods en andere licenties), (...)
bron: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/u ... nt-full#13
"sowieso" schrijf je zo.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#8 , 08 okt 2017 09:43

De vliegtuig maatschappij maakt geen fout.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Didymus
Berichten: 2061

#9 , 08 okt 2017 14:23

Hoeft ook niet. Gewoon het feit dat de bestelde dienst niet wordt geleverd is voldoende.
"sowieso" schrijf je zo.

LeenW
Berichten: 12811

#10 , 08 okt 2017 18:29

Betaalt Paypal dit dan uit eigen zak? Een faillissement is geen reden tot terugbetaling, er is hoogstens een vordering.

Didymus
Berichten: 2061

#11 , 08 okt 2017 21:06

Een vordering die Paypal op dat moment overneemt. Is dat dan zo vreemd?

Niemand stelt zich de vraag of een brandverzekering uit eigen zak uitbetaalt wanneer je huis afbrandt, niet? Met het percentage dat Paypal afroomt betalen ze de kopersbescherming.
"sowieso" schrijf je zo.

Fortuin
Berichten: 1013

#12 , 09 okt 2017 02:50

Daarnaast houden ze normaal ook een speciale buffer aan bij verkopers die hogere omzetten halen, bijvoorbeeld €500,000 of €1m op een omzet van €10m, als beschermingsmaatregel. Dat bedrag krijgt de verkoper dan in principe 30 tot 90 dagen later dan normaal.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#13 , 09 okt 2017 09:52

Of de rechtbank en de curator hiermee akkoord zullen gaan is een andere vraag.
Het is allemaal gissen wat de uitkomst zal zijn.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#14 , 09 okt 2017 09:57

Ik heb me daar een paar uur opzoekingswerk verricht en ik vind NERGENS dat deze praktijk ook voor een faillissement telt, ook buitenlandse sites gecontroleerd.
Als iemand zulke tekst weet staan laat het ons hier weten want dit kan van belang zijn voor andere mensen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#15 , 09 okt 2017 10:01

Is Air Berlin wel failliet?
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Consumenten Koop”