Franchise

jean-paul
Topic Starter
Berichten: 10

Franchise

#1 , 03 okt 2017 13:01

Na schade weigerd persoon de franchise te betalen.eerst was er geen probleem zo de schade naar zijn verzekering sturen.toen hij de franchise moest betalen weigerd hij dat,de inspecteur van actris werd wandelen gestuurd,zijn er nog stappen die men kan ondernemen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 03 okt 2017 13:06

Over wat voor schade gaat het?
Moet die persoon de franchise niet aan zijn verzekering betalen ipv aan u?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

jean-paul
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 03 okt 2017 13:11

Schade werd veroorzaakt in een restaurant door de kelner die een tafel achter mij aan het manipuleren was.hij botste met de tafel tegen mij waardoor mijn bril op de grond viel en brak.de schade bedroeg 255 euro waarvan 250 te balen was door degene die de schade toebracht rechtstreeks aan mij volgens mijn verzekering.deze weigerd hij te betalen

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 03 okt 2017 13:20

Doorgeven aan uw eigen familiale verzekering.
Die moeten de kelner desnoods maar dagvaarden.
Ik vraag me af of zijn werkgever niet moet instaan voor deze schade.....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

jean-paul
Topic Starter
Berichten: 10

#5 , 03 okt 2017 13:40

Het is mijn eigen familiale verzekering die de zaak in handen had,maar ze wordt wandelen gestuurd.Ik heb nu een brief gekregen van mijn verzekering dat ze hopen mij de volgende keer beter te kunnen helpen.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 03 okt 2017 14:18

Het is mijn eigen familiale verzekering die de zaak in handen had,maar ze wordt wandelen gestuurd.Ik heb nu een brief gekregen van mijn verzekering dat ze hopen mij de volgende keer beter te kunnen helpen.
Hebt u geen rechtsbijstand in die polis? Of een aparte polis rechtsbijstand?
Die kunnen de kosten van een advocaat betalen die de tegenpartij zal dagvaarden.
Lees toch maar eens uw polis na.

Indien geen enkele verzekering u kan bijstaan zou ik de tegenpartij zelf dagvaarden (zonder advocaat) voor het vredegerecht.
De schuld staat vast, de zaak is eenvoudig.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

jean-paul
Topic Starter
Berichten: 10

#7 , 08 okt 2017 21:25

Heb het doorgestuurd naar de ombusdienst verzekeringen

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”