Pv eerste valideringsvignet sportschutterslicentie

Mathias1
Topic Starter
Berichten: 130

Pv eerste valideringsvignet sportschutterslicentie

#1 , 26 sep 2017 20:10

Beste,

... is bij de politie van ... langs geweest voor een pv op te laten stellen van verlies van het eerste valideringsvignet betreft ... zijn sportschutterslicentie.

....is in de eerste plaats niet verder geraakt dan het loket en is niet verhoord en men wijgerde te vermelden dat ... dat vignet nooit ontvangen heeft en alsook wijgerde men te vermelden dat het over een eerste validering gaat.

Intussen heeft commissaris .... dit de dag zelf nog aangepast al werd ... nog steeds niet verhoord en al werd er nog steeds niet vermeld dat ... desbetreffend vignet nooit ontvangen heeft.

Is dit noormaal of zijn desbetreffende ordediensten er een zooitje van aan het maken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 26 sep 2017 21:04

Over wat hebt u het ???
Moeilijk om te lezen.
Er is dus een vignet verloren .... daar wordt geen PV van opgesteld?
Afzender en Bpost zijn de eerste aanspreekpunten.

Mathias1
Topic Starter
Berichten: 130

#3 , 08 okt 2017 10:30

Het vignet is niet aangetekend verzonden geweest en men aanhaalde dat het verloren zou zijn gegaan in de post.
Bij gevolg heeft de schutter het niet ontvangen en moet de schutter een pv laten opstellen van verlies. De schutter begrijpt dit niet want hij is zelf niets verloren maar dit blijkt in de oren van de ordediensten normaal.
Nu vervolgens moet de schutter aan het loket wachten en men overhandigt de pv. De schutter is niet verhoord geweest/ heeft geen verklaring moeten ondertekenen en op het pv staat niet wat er moet staan, de agent weigert het aan te passen met als rede dat het niet nodig zou zijn. De schutter geraakt dus bij gevolg niet in orde en heeft zichzelf alsook niet kunnen indekken. Dit kan toch allemaal zomaar niet?
Na thuis telefonisch contact tussen de schutter en de politiecommissaris (wapenverantwoordelijke) ging de comisaris de pv aanpassen maar dan nog is de schutter niet verhoord en heeft hij zijn versie van de feiten niet kunnen verklaren.

Reclame

Mathias1
Topic Starter
Berichten: 130

#4 , 08 okt 2017 10:38

Het desbetreffend valideringsvignet is een stikker die de geldigheid van de sportschutterslicentie verlengt. Met deze licentie kan men met oog op Sportschieten vuurwapens aankopen, stockeren en vervoeren zonder wapenvergunning welk genuttigd kunnen worden voor de sport in dit geval betreft dit zowel enkelschots als semiautomatische vuurwapens voor pistool & revolver/ kleiduifschieten.
We spreken hier wel over vuurwapens dit zijn toch geen normale zaken??

Franciscus
Berichten: 38587

#5 , 08 okt 2017 21:13

En u hebt dus een attest van verlies van de politie gekregen.

Mathias1
Topic Starter
Berichten: 130

#6 , 21 okt 2017 14:15

Franciscus , u vraagt om zaken te herhalen, ja ik heb deze gehad maar ik ben niet verhoord en desbetreffende noodzakelijke vermeldingen waren niet aanwezig op het document!

Franciscus
Berichten: 38587

#7 , 21 okt 2017 18:51

Welke vermeldingen? - voor verlies van een vignet /brief wordt geen <pv opgesteld dus ook geen verhoor afgenomen.
Trouwens wat met de politie schrijven - verlies bij Bpost van een valideringsvignet.

Wat moet er dan nog verder opstaan volgens u ???

Dat het niet per AS verzonden is .....waar in de wetgeving staat dat? En dan is die dienst in fout geweest en moeten die u een nieuw sturen nu ook als ze uw melding of attest van verlies hebben binnengekregen.

Mathias1
Topic Starter
Berichten: 130

#8 , 23 okt 2017 01:06

De pv is opgesteld maar niet naar wens!
Er heeft geen verhoor plaatsgevonden
En ja volgens mij zijn zij ook in fout... daarom word hier geinformeert want als de schutter ne pv ga gaan laten opmaken zonder de mogelijkheid van een verhoor dan is dat alsof de schutter dat vignet zelf verloren heeft .
Maar de schutter heeft dat vignet wel nodig zodat hij administratief in orde is om zijn wapens te mogen transporteren en nieuwe wapens te kunnen kopen zonder vergunning!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 23 okt 2017 08:54

[quote="Mathias1"]De pv is opgesteld maar niet naar wens!
/quote]
Sedert wanneer zijn er PV's naar wens?

Mathias1
Topic Starter
Berichten: 130

#10 , 24 okt 2017 19:03

Mava

Ik vind uw opmerking spottend over komen ten stelligste ongepast.

Mijn Antwoord;
Sedert de sportschutter zich hiermee kan indekken en sedert de Agenten de sportschutter zijn/haar rechten zouden naleven!

Ik zou het waarderen moest u niet de spot met mij drijven... de bedoeling hier is elkaar te helpen. Als je zelf tot een ordedienst behoord en je zou u bij gevolg persoonlijk aangesproken voelen... gelieve dan figuurlijk uwen smoel dicht te houden :lol:

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”