bewaking

bouncy
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

bewaking

#1 , 22 sep 2017 16:08

hallo

Ik ben in 1992 veroordeeld voor opzettelijke slagen en verwondingen met als gevolg ziekte of arbeidsongeschiktheid. De straf 2 maanden met uitstel van 3 jaar. Na 3 maand bleek dat de persoon in kwestie kern gezond was maar ook alle gevraagde kosten zijn dadelijk vergoed. Daarna ben ik niet meer in aanraking gekomen met het gerecht. Is er een kans dat ik toch een badge kan behalen voor in de bewaking ? Ben bezig met eerherstel maar dit kan blijkbaar zeer lang duren.

grt bouncy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 sep 2017 16:22

Er zal hier wel iemand antwoorden die het zeker weet, is wel al 25 jaar geleden.

Maar heb je al eens een briefje van goed gedrag en zeden aan gevraagd , dan zou je weten als er nog iet op staat.
Bij de meeste gemeenten kan je dit online aanvragen en dan een paar dagen later er om gaan meestal is dit zelfs kosteloos.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bouncy
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 sep 2017 16:29

heb ik gedaan en het staat er nog steeds op

Reclame

tira00
Berichten: 929

#4 , 22 sep 2017 16:40

Zoals ik de bewakingssector ken: neen.

bouncy
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 sep 2017 17:17

dus voor een klets van 27 jaar geleden blijf ik men hele leven gestraft?

tira00
Berichten: 929

#6 , 22 sep 2017 17:51

Ze moeten ergens de grens trekken.
Sollicitanten genoeg die niks op hun jeugdstrafblad of hun gewoon strafblad hebben staan.
Misschien je kansen eens proberen bij een kleinere, niet zo'n bekende firma.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#7 , 22 sep 2017 17:54

Je kan eerherstel aanvragen.

Franciscus
Berichten: 38587

#8 , 22 sep 2017 19:41

Bij eerherstel gaat men niet alleen naar die feiten kijken maar naar alles.
Voor bewakingsagent komt daar nog een moraliteitsonderzoek bij en dan gaat men alles na dus uw ganse levensloop : alle politiezones ( gemeenten) waar u ooit gewoond hebt zullen hun archief moeten aanspreken - alle databanken worden geraadpleegd.

bouncy
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#9 , 23 sep 2017 12:09

Ik ken mannen die het van ze leve echt bond hebben gemaakt drugs vechten enz maar nooit veroordeeld en toch hun badge gehaald hebben . Wat betreft een werkgever vinden voor de bewaking , dat is geen probleem . Ik kan zo op een plaats of 5 beginnen . De enige vereiste is dat ik men wet tobback haal!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 23 sep 2017 12:17

Ik denk dat je vroeger al je verschoonbaar had moeten aanvragen, 25 jaar is een kwart eeuw, normaal vraag men dit aan na 10 jaar.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

tira00
Berichten: 929

#11 , 23 sep 2017 13:51

Ik ken mannen die het van ze leve echt bond hebben gemaakt drugs vechten enz maar nooit veroordeeld en toch hun badge gehaald hebben . Wat betreft een werkgever vinden voor de bewaking , dat is geen probleem . Ik kan zo op een plaats of 5 beginnen . De enige vereiste is dat ik men wet tobback haal!
Tuurlijk.
De firma krijgt een flinke boete als hun werknemers de opleiding niet gevolgd hebben.
Er worden constant controles gedaan door de Federale overheidsdienst Binnenlandse Zaken.
De cowboy-tijd in de bewaking is allang voorbij.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”