FIDUCRE

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

Re: FIDUCRE

#16 , 24 jul 2017 13:20

Heb eens contact opgenomen met een advocaat en deze liet mij het volgende weten :


Geachte,

het inkomen op een bankrekening is beschermd wanneer het afkomstig is van loon of vervangingsinkomen. Daartoe wordt elke overschrijving van Loon of vervangingsinkomen voorzien van een code, met name: "/A", "/B" of "/C". U dient zich dus normaal geen zorgen te maken. Wel laat u best niet te veel geld op deze rekening staan.

Mvgr



Dus...dat betekent dat er aan de 1.205 €. van mijn maandelijks inkomen niet meer kan ontnomen worden !! Wanneer mijn stempelgeld op de rekening komt zal ik alles meteen afhalen....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#17 , 24 jul 2017 13:30

Proficiat, u heeft dus een advocaat gevonden die hetzelfde uitgelegd heeft als ikzelf hierboven. Noteer de laatste zin 'Wel laat u best niet te veel geld op deze rekening staan'. Hij had er moeten aan toevoegen 'of te lang'. Maar ik heb het zelden meegemaakt dat derdenbeslag op de bankrekening van iemand in uw situatie veel oplevert...om de eenvoudige reden dat er meestal niets opstaat om beslag op te leggen.

U focust m.i. evenwel op de verkeerde zaken: het is niet omdat men geen beslag kan leggen op uw bankrekening en dat uw inboedel bijna niets waard is, dat de schulden verdwijnen. Intrest rust nooit. De kosten zullen bijgevolg blijven toenemen indien u niet betaalt. Zodra u een betrekking vindt en meer verdient zal men de loonoverdracht verhogen. Indien er een erfenis komt zal de deurwaarder er ook staan etc. 'De bescherming van het beslagrecht' aanwenden betekent meestal zich instellen om de rest van uw dagen onder de radar te blijven, op de zwarte lijst te blijven staan enzovoorts.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#18 , 24 jul 2017 15:27

Toch bedankt om het antwoorden Xenophon.... en ook aan de anderen uiteraard !!

Reclame

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#19 , 12 sep 2017 10:50

Ik zit weer maar eens met een vraag !

Cof.....heeft het contract overgelaten aan het Incassobureau Fi.....
Het gaat hier om een bedrag van 5.112.29 €.
Fi... doet al een paar maand loonsoverdracht (geen loonbeslag)
Gezien mijn inkomen van 1.275 € (Stempelgeld) kan er maar 60,02 € loonsoverdracht worden gedaan.

Maar wat gebeurt er.....
Via Fi...heb ik een schrijven ontvangen van een deurwaarder. En daar staat in : (Zie hieronder a.u.b.)



AANMANING
Betreft : N.V. FI.......
Mijn ref. :
Referte Fi..... : 200675354888 - 1704060455 / COF...... - KREDIETOPENING - 98411174
Op verzoek van : De N.V. FI....... KREDIET, met
ben ik gelast de volgende bedragen in te vorderen :

Hoofdsom zonder intrest 366.49
Kapitaal 3.999.82
Vervallen Contractuele intresten 37,19
Forfaitaire vergoeding 399.98
Kosten 25,02
Verwijlintresten 281.79

Totaal onder alle voorbehoud : 5.112.29 €.

onder voorbehoud van bijkomende kosten enverwijlintresten

bedrag welk ik U beleefd verzoek binnen de
VIJFTIEN DAGEN DEZER, te betalen op mijn rekening BE .................

Indien U hiera echter geen gevolg geeft, zal Fi...... zich verlicht zien U verder gerechtelijk te
vervolgen.
Hoogachtend
Gerechtsdeurwaarder
Deze brief betreft een minnelijke invordering en geen gerechtelijke invordering. (dagvaarding voor de rechtbank of beslag).


Maar er is al loonoverdracht voor dit dossier....en zou FI..... durven een rechtszaak op te starten ?
Want ze weten , dat ik niet meer kan betalen dan die loonsoverdracht. Mijn inboedel is geen 1.000 €. meer waard (allemaal kringloop-spullen)Deze inboedel kan toch dat bedrag niet dekken ?
Of is dat een deuwaarder dat ze zo aanstellen om indruk te maken ?
Is dat allemaal nie computer gestuurd , hun brieven,hun aanmaningen,de deurwaarder....?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#20 , 12 sep 2017 10:58

Deze brief betreft een minnelijke invordering en geen gerechtelijke invordering. (dagvaarding voor de rechtbank of beslag).
De deurwaarder kan niets uitvoeren.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#21 , 12 sep 2017 11:05

Dat weet ik sloeberken.....

Maar zou Fi..... toch eventueel de opdracht kunnen geven aan de deurwaarder voor een rechtszaak ?
Fi.......zelf kan dat uiteraard zelf niet. Maar een rechtszaak opstarten kost hun dan veel geld en de kosten van van 5.112,29 € kunnen niet gedekt worden met een beslag inboedel van rond de 1.000 €.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#22 , 12 sep 2017 11:33

Dat weet ik sloeberken.....

Maar zou Fi..... toch eventueel de opdracht kunnen geven aan de deurwaarder voor een rechtszaak ?
Fi.......zelf kan dat uiteraard zelf niet. Maar een rechtszaak opstarten kost hun dan veel geld en de kosten van van 5.112,29 € kunnen niet gedekt worden met een beslag inboedel van rond de 1.000 €.
Dat kan, maar of ze snel dergelijke beslissing zullen nemen betwijfel ik. Misschien eens laten uitschijnen dat je overweegt om in collectieve schuldenregeling zal gaan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#23 , 12 sep 2017 11:43

Waarom zou het incasso het niet doen ??

Dit vonnis blijft jaren goed, als ik hier verleden week lees dat een kliniek voor 40€ naar de rechtbank trok waarom dan niet voor 5.112€ ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#24 , 12 sep 2017 11:50

Als hij in collectieve schuldenregeling gaat zijn ze veel meer geld kwijt, die hebben tijd de intresten lopen verder.
Nu hebben ze elke maand €60 als hij in collectieve schuldenregeling gaat hebben ze minder. Ze hebben waarschijnlijk die schuld over gekocht voor paar euro's
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#25 , 14 sep 2017 08:19

Ik denk dat jullie gelijk hebben wanneer ik dreig aan Fi.......met Collectieve Schuldbemiddeling !!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#26 , 14 sep 2017 09:58

Ik denk dat jullie gelijk hebben wanneer ik dreig aan Fi.......met Collectieve Schuldbemiddeling !!
Je vergeet één ding en dat is dat een bepaald % van de schuld eisers moeten akkoord gaan voor een collectieve, als ook de rechtbank.

Het is niet zo dat je zegt ik ga in de CRS dat je dat ook krijgt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#27 , 14 sep 2017 10:02

99,9% van heb die csr aanvraagt word ook toegelaten.
Als schuldeisers niet akkoord gaan kan de rechter de gedeeltelijke schuld kwijtschelden.

Dat noemt dan "Gerechtelijke aanzuiveringsregeling"

http://www.eerstehulpbijschulden.be/sch ... gsregeling
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#28 , 14 sep 2017 11:15

Het is toch zo.....wanneer ik niet Collectieve Schuldbemiddeling geraak , én wanneer Fi....een rechtszaak opstart beslag kan laten doen op mijn inboedel ?
Gezien de waarde er van , nu nog zo'n 6 à 700 €. (reeds bepaalde dingen doorgegeven aan familie ) zal dat zeker hun kosten niet dekken !!

Maar....stel dat er een rechtszaak komt en het "inboedeltje" word in beslag genomen , dan kan er verder aléén nog maar loosoverdracht uitgevoerd worden om mijn inkomen van 1.225 € toch ! De kosten van de rechtzaak zal ik er dan maar moeten bijnemen zeker als het zover komt ?

Kan het ook zijn dat Fi...een bepaalde deurwaarder aansteld om te dreigen of de mensen schrik aan te jagen ?
Ik ben er 61 j. en veel in huis heb ik al niet meer nodig....trouwens al wat hier staat is van "De Kringloop-winkel).
Zelfs de laptop die ik nu gebruik is in bruikleen van een vriend en deze heeft het factuur en het betalings-bewijs daarvan op zijn naam !!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#29 , 14 sep 2017 12:43

61 jaar en zo in de miserie, slaap op je 2 oren man nu kunnen ze niks meer doen, straks ben je in pensioen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

#30 , 16 sep 2017 07:48

denlowie......juist , want ik ben al op mijn pensioen vanaf 01 Augustus jongsleden !

Terug naar “Andere”