Mijn zoon heeft ASS moet ik bij de familie rechtbank of jeugdrechtbank zijn?

Leentje2005
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Mijn zoon heeft ASS moet ik bij de familie rechtbank of jeugdrechtbank zijn?

#1 , 09 sep 2017 23:49

Hallo, ik ben aan het scheiden van mijn ex. We hebben een zoon van 12j hoogbegaafd, ASS en sociaal emotioneel 3de kleuterklas. Vanaf 31/7 mochten ik en de zoon ons appartement niet meer in van meneer. We hebben politie gebeld die hebben er een melding van gemaakt en zeiden dat ze het slot konden open laten breken en dan een nieuw slot laten steken. Maar dat kon meneer ook doen. Een spelletje zonder einde. Daar stond ik dan met de zoon op straat. Meneer had kledij van ons door de raam gegooid. We wonen in een sociale woning, meneer heeft vast werk, ik niet door de zorgen van de zoon en enkele auto ongevallen waardoor ik mijn beroep niet meer kon uitvoeren en terug ging studeren op afstand. Nu heeft de rechter beslist dat meneer tenlaaste op 30/9 het appartement moet verlaten. En dan kunnen mijn zoon en ik er terug in. Hij heeft het nu heel moeilijk daar dat hij al twee maanden niet in zijn vertrouwde omgeving en structuur zit. Komt er ook nog eens bij dat meneer tegen het kind al jaren zegt dat het niets mankeerd en gewoon is als een ander kind. Terwijl ik al 4 jaar de school problemen en het kind 2 maanden ter observatie naar ukja bracht alle dagen. Mijn zoon kopieerd gedrag en kopieerde ook de agressie van meneer die hij thuis zag. Nu moet mijn zoon meditatie nemen die ik dagelijks geef. Maar meneer weigert dit te geven. Ook staat in het dossier va' de psychologe dat het kind een sterke band heeft met mij en mij nodig heeft om te functioneren. Nu wil vader het kind een weekend bij hem, maar weigert medicatie te geven. Ik heb twee pv's waarin staat dat hij de kinderen slaat en mij ook. Van twee kaar geleden. Ook is meneer cannabis gebruiker en hervalt vaak, als hij dan stopt met cannabis gaat hij alcohol drinken of begint hij te pokeren. Ook stuurde hij mij zelfmoord smsen en heb ik de politie gebeld om bij hem thuis te gaan kijken. Waar ze dan niets konden vinden (dus emotionele chantage) ook stuurde hij dat hij psychose geeft en dat de dokter zei dat hij daar niet alleen uit kon komen en dat dit lang gaat duren. Familie rechter heeft niet eens her dossier bekeken en omdat meneer daar toneel dat te spelen mag hij de zoon voorlopig elk weekend 1 dag zien van 10-21u. Dit is een ramp want als dit op zondag valt is dit te laat voor mijn zoon en komt telkens over zijn touren binnen, moet ik hem kalmeren, nog laten douche en ziet hij scheel van de honger want heeft maar 1 maaltijd bij papa genuttigd.
Ik zit met mijn handen in mijn haren. Mijn advocate is prodeo en zei me onlangs na meneer zijn toneel dat ze compassie had met hem. Ik ben ten einde raad wat kan ik doen om mij kind te beschermen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 10 sep 2017 18:56

De familierechtbank bestaat uit een bemiddelingskamer - de burgerlijke kamer en de jeugdkamer.
Gezien het over de kinderen gaat zal het voor een kamer komen die jeugdzaken behandeld.
Kamer zal sus bestaan uit rechter en parket en griffier.
Kinderen krijgen eigen advocaat.

Al zeker een sociaal onderzoek aanvragen bij vader thuis - als dat nog niet gebeurd is.
U hebt al een vonnis waar de vader uit huis moet tegen 30/9 . Is een zaterdag dus maakt het moeilijk en ook kostelijker.

Is dat vonnis al definitief dus in kracht van gewijsde en dus niet meer vatbaar voor beroep?
Wat zegt uw advocaat?
U zal mogelijk best met een GDW afspraken maken zodat u op de dag en uur het huis kan betrekken en de man wordt buitengezet.
Verwittig alvast de politie - maak afspraak met de politie teammanager ( commissaris) zodat er een ploeg mee kan gaan en ter plaatse is.
Zorg ook dat u direct alle sloten kan vervangen of laten vervangen. Kan voldoende zijn om enkele cilinders te vervangen als iemand in uw familie handig is kan men dat zelf doen. ( eventueel via een van de buren te weten komen wat de lengte van de cilinders moet zijn indien zelfde deuren). Een slotenmaker via telefoongids kost honderen € via afspraak of GDW zal wel een pak minder zijn.
Met de GDW kan u ook een plaatsbeschrijving maken van de woning zodat u later niet aansprakelijk kan gesteld worden voor de op dat ogenblik zichtbare schade.
Sociale woning verwittig ook de maatschappij - huur of koopwoning ...?

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”