zijn foto's voldoende als bewijsmateriaal voor de deurwaarder

kvdp
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

zijn foto's voldoende als bewijsmateriaal voor de deurwaarder

#1 , 04 sep 2017 19:34

Beste,

Binnenkort zou ik tijdelijk onderdak geven alsook een domicilie adres aan een vriend. Hij repatrieert naar België. Daar hij nog niet onmiddellijk
op zichzelf kan wonen, wil ik hem tijdelijk helpen.
Mijn vraag luidt als volgt : Zijn foto's voldoende bewijsmateriaal ( van mijn inboedel) , voor mocht er een deurwaarder zich aanbieden.
Ik zou alles wel laten registreren maar heb enkel maar foto's.
Wat kan of moet ik doen om mijn inboedel veilig te stellen.
Met dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38554

#2 , 04 sep 2017 19:45

Dat kan en mag u steeds doen maar zal steeds maar als begin van bewijs aanzien worden.
Ik vermoed dat u na doorgang van de GDW daarna steeds naar de beslagrechter moeten om met bewijzen ( facturen betalingen enz ) uw gelijk te halen.
Mogelijk iets beter is als een volledige plaatsbeschrijving door een DW is gemaakt met foto's voor de man bij u komt wonen.

denlowie
Berichten: 15926
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 sep 2017 19:54

Zoals franciscus al schreef, ga naar een deurwaarder en laat hem een inventaris opmaken en neem ook foto's, dit zal je niet veel kosten maar kan je een boel ellende besparen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LeenW
Berichten: 12801

#4 , 04 sep 2017 19:56

Dat wil op zich nog niets zeggen, die spullen kunnen er al op voorhand gezet zijn. Facturen en betalingsbewijzen moet u hebben.

denlowie
Berichten: 15926
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 sep 2017 20:11

En toch word dit gedaan en het helpt
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 04 sep 2017 20:12

Mogelijk iets beter is als een volledige plaatsbeschrijving door een DW is gemaakt met foto's voor de man bij u komt wonen.
En deurwaarder akte laten registreren zodat het een vaste datum heeft.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Berichten: 15926
Juridisch actief: Nee

#7 , 04 sep 2017 20:45

Een deurwaarder is wel een openbare ambtenaar en beëdigd !

Zijn PV is geen vodje papier.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 sep 2017 12:44

Dat wil op zich nog niets zeggen, die spullen kunnen er al op voorhand gezet zijn. Facturen en betalingsbewijzen moet u hebben.
Zoals hierboven gezegd: als een deurwaarder akteert dat de spullen van de topic starter zijn, dan zal dit later niet in vraag gesteld worden. Als daar echt twijfel over is, zal de deurwaarder op het moment dat hij de inventaris maakt, wel naar bewijzen vragen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15926
Juridisch actief: Nee

#9 , 05 sep 2017 12:50

Ik heb al zeer veel mensen gekend die in voorbereiding van en ook in een faillissement zitten, en nog nooit heb ik geweten dat men de PV of akte die een deurwaarder gemaakt heeft men dit niet aanvaarde.
Zelfs in het jaar 1966 - 1967 heb ik dit reeds gezien.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 05 sep 2017 13:36

en nog nooit heb ik geweten dat men de PV of akte die een deurwaarder gemaakt heeft men dit niet aanvaarde.
Moest men dit niet aanvaarden, zou dit ook betekenen dat de job van deurwaarder totaal nutteloos is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW
Berichten: 12801

#11 , 05 sep 2017 13:48

Dat wil op zich nog niets zeggen, die spullen kunnen er al op voorhand gezet zijn. Facturen en betalingsbewijzen moet u hebben.
Zoals hierboven gezegd: als een deurwaarder akteert dat de spullen van de topic starter zijn, dan zal dit later niet in vraag gesteld worden. Als daar echt twijfel over is, zal de deurwaarder op het moment dat hij de inventaris maakt, wel naar bewijzen vragen.
Een deurwaarder zal enkel vaststellingen maken, hij zal noteren dat spullen x, y en z er staat. Dat zegt nog niets over eigendom in een beslagprocedure.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 05 sep 2017 13:51

Een deurwaarder zal akteren wat je hem vraagt te akteren. Hij zal nagaan of dit strookt met de werkelijkheid, en daar akte van maken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW
Berichten: 12801

#13 , 05 sep 2017 14:00

Maar dat is toch net het probleem van TS?

denlowie
Berichten: 15926
Juridisch actief: Nee

#14 , 05 sep 2017 14:07

Als die bezittingen er staan voor dat zijn vriend bij hem komt wonen is er toch geen vuiltje aan de lucht !

Hier bij ons in de kringloop winkels heb je ook geen factuur hoor, enkel een kasbon als je daar huisraad koopt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6847

#15 , 05 sep 2017 14:29

Ik heb al zeer veel mensen gekend die in voorbereiding van en ook in een faillissement zitten, en nog nooit heb ik geweten dat men de PV of akte die een deurwaarder gemaakt heeft men dit niet aanvaarde.
Zelfs in het jaar 1966 - 1967 heb ik dit reeds gezien.
Dus dit zou een "veilige" manier zijn om goederen aan een faillissement te onttrekken? :evil:

Kan dit dan niet door middel van een pauliaanse vordering ongedaan gemaakt worden?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”