Parket weigert kopie dossier

Amelietje
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

Parket weigert kopie dossier

#1 , 01 sep 2017 10:30

Beste,

Zoals ik in een andere rubriek reeds schreef, was ik vorig jaar als treinbegeleidster 5 dagen arbeidsonbekwaam nadat een advocaat(!) het instapverbod negeerde en mij doodleuk omverliep, waardoor ik op mijn rug viel.

Eerst trachtte men het dossier al te seponeren buiten mijn weten om, hoewel ik me nochtans statuut van benadeelde persoon had gesteld. Het is pas omdat ik zelf belde achter dossierinzage, dat ik te weten kwam dat het 2 maanden eerder werd geseponeerd.

Omdat ik er hoegenaamd niet akkoord mee ga (Parket moet prioriteiten stellen en de gevolgen zijn volgens hen te miniem), heb ik een advocate onder de arm genomen, welke een verzoek stuurde naar het Parket voor inzage. Dit gebeurde midden juni. Omdat er begin Augustus nog steeds niet op gereageerd werd (ook geen brief van weigering), werd er 3 weken geleden een herrineringsbrief gestuurd. Nog steeds geen antwoord.

Omdat advies via dit forum vragen nu eenmaal goedkoper is dan mijn advocate een antwoordmail te laten sturen, vraag ik het maar aan jullie:

Wat valt hier tegen te doen? Het feit dat men mij boycot, is écht wel het teken dat men maar al te goed weet dat de advocaat in kwestie in fout is. Toch vind ik 5 dagen arbeidsonbekwaamheid zeker niet "te miniem" en wil ik dat arrogant individu kost wat kost laten boeten! De zaak zo laten hoort dus zeker niet tot de mogelijkheden!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 01 sep 2017 12:10

Het strafrechtelijke daar is enkel het parket in bevoegd of ze vervolgen of niet.
U schade moet je burgerlijk verhalen op de dader.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Amelietje
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 sep 2017 13:20

Maar als het parket dat dossier weigert op te sturen, hoe kunnen wij ons dan burgerlijke partij stellen?

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 01 sep 2017 13:35

Wat doet de verzekering van u werkgever, hebben zij u betaald.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#5 , 02 sep 2017 07:34

Het is misschien eens eenvoudiger om te bellen met het openbaar ministerie en het te vragen. Dan weet je al meer.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”