Ontslag zelf indienen

Blauwzwart
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ontslag zelf indienen

#1 , 18 aug 2017 07:45

Beste, ik ga zelf mijn ontslag indienen heb ik dan recht op een vergoeding van de werkgever en ook recht op mijn eindejaarspremie? Ik werk momenteel 22jaar in dit bedrijf,mijn relatie met de werkgever is beneden alle peil. Ons pc is 202 denk ik,zal dat eens moeten nakijken. Kan ik ook mijn ontslag geven in onderling akkoord en zo misschien een vergoeding krijgen.
Mvg...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 aug 2017 08:39

Waarom zou u een vergoeding moeten krijgen van je werkgever?????

Als je zelf je ontslag geeft kan je ook niet stempelen !

Voor je eindejaars premie in de PC 202 moet je in dienst zijn op 31/12.

Als je relatie werkgever beneden alle peil zijn, zal je krijgen waar je recht op geeft en niks meer of niks minder.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blauwzwart
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 aug 2017 06:58

Hoelang is mijn opzegtermijn als ik zelf ontslag geef? 22jaar en 6maanden werk ik er.
Kan ik op mijn nieuw werk beginnen in mijn opzegtermijn? Als we een onderling akkoord hebben.

Mvg ...

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 aug 2017 08:52

Als je een onderling akkoord heeft kan je van vandaag op morgen elders gaan werken !

Zonder de juiste datums kan men je niet exact zegen hoeveel opzeg dat je moet doen, maar dit zal ongeveer 13 weken zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

berenod
Berichten: 942

#5 , 20 aug 2017 09:48

Je opzegperiode zal afhangen van je bruto jaarloon op 31/12/1013.
Onder 32,254€ en je zal 3 maanden opzeg moeten doen, was dit loon hoger dan wordt het 4.5 maanden.

Wanneer je zelf je ontslag geeft, dan is je opzegperiode een vergoeding van U naar uw werkgever, dus waarom zou U daar vergoeding voor moeten krijgen?
Jij kan enkel een vergoeding krijgen wanneer uw werkgever U ontslaat én U onmiddellijk op straat zet.

Uiteraard, uw loon tijdens die opzegperiode moet U krijgen wanneer U deze effectief presteert, maar indien U met onderling overleg onmiddellijk stopt met werken, dan is dit een gunst van uw werkgever die uw wettelijke verplichting naar hem toe laat vallen! Dus moet hij U ook niets betalen!

Indien uw werkgever eist dat je je volledige opzegperiode uitwerkt (en dat kan hij perfect), en je zou niet komen opdagen, dan ben jij zelfs verplicht van hem te vergoeden, ten bedrage van je volledige bruto loon dat je in die volledige opzegperiode zou verdienen.

Aangezien er bij onderling overleg afgezien wordt van een opzegperiode, bent U uiteraard ook vrij om onmiddellijk ergens anders te gaan werken.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”