volmachthouder aansprakelijk

Willy&Nelly
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

volmachthouder aansprakelijk

#1 , 19 aug 2017 09:28

De volmachthouder van mijn moeder heeft geld overgeschreven naar een onbekende rekening, ook is er geld opgenomen en gepint voor dingen die niet voor mijn moeder zijn maar voor onbekende

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Willy&Nelly
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 aug 2017 09:30

de volmacht houder ven mijn moeders rekening geeft ons geen inzicht van de gedane acties op die rekening

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 aug 2017 09:49

Waarom kaap je een topic van een andere van een jaar geleden, als je goede respons wil dan moet je een nieuw topic openen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 19 aug 2017 11:25

Lowie, je hebt gelijk maar verwijt zo iets aan niemand aub!

Willy, een volmacht op een rekening is geen alibi om zichzelf te verrijken. Dat is enerzijds diefstal én fraude.
Zolang je moeder daarmee instemt, kan je weinig doen. Vraag haar dus verantwoording.
Je hebt eigenlijk pas recht van spreken bij haar overlijden. Ik zou aanraden van alles goed te noteren.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 aug 2017 12:28

Kan moeder de volmacht niet intrekken?

Willy&Nelly
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 aug 2017 11:49

moeder is op 8 april overleden ,bij toeval hebben we een rekening kunnen bekijken
maar er is nog een rekening en die krijgen we niet te zien , de bank werkt niet mee on ons inzicht te geven daar in en dat is de rekening waar het meeste geld op staat.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#7 , 20 aug 2017 17:36

Als de volmachtgever overlijdt, betekent dat een annulering van alle volmachten. U moet een attest van erfopvolging afleveren op de bank. Ieder die daar op vermeld staat als erfgenaam, heeft het recht op alle info aangaande de tegoeden, rekeningen, safe van de overledene.
Is dat document al afgegeven aan de bank?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Andere”