Aanslagbiljet van 2 jaar terug nog niet ontvangen

jefke007

Re: Aanslagbiljet van 2 jaar terug nog niet ontvangen

#16 , 08 aug 2017 13:32

als de aangifte fraudeleus is gebeurd hebben ze zelfs 7 jaar om een aanslag te plegen.

Het heeft m.i. geen zin om je voor 01-01-2018 druk te maken over waarvoor zij minstens tot 31-12-2017 tijd hebben om te vestigen

Eigen schuld dikke bult zeggen ze in Belgie wel eens

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Juridisch actief: Nee

#17 , 08 aug 2017 13:33

DOM omdat, als u aftrekposten zou hebben, dan moet UUU nu bewijzen dat die aftrekposten NODIG waren om uw inkomsten te verwerven of te behouden.
maw de bewijslast ligt nu bij UUU
jaja het zal wel wat kan ik eraan doen als dit klein land zo traag werkt alsof ze de belastingaangifte van heel Europa moeten controleren
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

TR101
Topic Starter

#18 , 08 aug 2017 13:36

DOM omdat, als u aftrekposten zou hebben, dan moet UUU nu bewijzen dat die aftrekposten NODIG waren om uw inkomsten te verwerven of te behouden.
jaja het zal wel wat kan ik eraan doen als dit klein land zo traag werkt alsof ze de belastingaangifte van heel Europa moeten controleren
zo snel als een slak op een teerton

Reclame

asperger

#19 , 08 aug 2017 13:37

zo snel als een slak op een teerton
Ja en daarom heb je dus uw aangifte te laat ingediend.....
blijven plakken....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LeenW

#20 , 08 aug 2017 13:37

Dit vind ik toch ook een onterechte opmerking. U was enkele maanden te laat, zij hebben nog enkele maanden tijd. Dan is het toch nogal hypocriet dat u hen beschuldigt van traagheid?

polk

#21 , 08 aug 2017 13:43

Wat betreft kosten ligt de bewijslast altijd bij de belastingplichtige , of men nu in de procedure 'aanslag van ambtswege' zit of niet.

U doelt wellicht op art 352 WIB92, dat specifiek handelt over inkomsten:

Indien hij ambtshalve is aangeslagen behoort het aan de belastingplichtige het bewijs te leveren van het juiste bedrag van de belastbare inkomsten en van de andere te zijnen name in aanmerking komende gegevens.

Rechtspraak leert echter dan men deze 'omkering van de bewijslast' met een serieuze korrel zout moet nemen. De Administratie mag de aanslag vestigen in geval van een niet- of laattijdige aangifte op het bedrag van de belastbare inkomsten die zij kan vermoeden op grond van de gegevens waarover zij beschikt. Ze mag echter niet in willekeur vervallen. Fiscale advocaten gebruiken (met veel succes) de 'willekeur'-troefkaart bij onvoldoende onderbouwde taxaties.

In de praktijk vestigt men de aanslag meestal op basis van de laattijdig ingediende aangifte indien deze er is, eventueel na controle. Mogelijk sleept uw dossier wat langer aan omdat u nog een controle moet krijgen dit jaar.

jef007

#22 , 08 aug 2017 13:44

zo traag werken???????
uw aangifte is na de vervaldag binnengekomen!!! u heeft ongeveer 6 (zes) weken tijd gehad om uw aangifte tijdig in te dienen!
waarschijnlijk gaat u ook nog een boete krijgen wegens laattijdig indienen aangifte (waarschuwing indien het de eerste keer zou zijn)

TR101
Topic Starter

#23 , 08 aug 2017 13:44

Dit vind ik toch ook een onterechte opmerking. U was enkele maanden te laat, zij hebben nog enkele maanden tijd. Dan is het toch nogal hypocriet dat u hen beschuldigt van traagheid?
Neen daar gaat het niet om het gaat mij om of ze het wel aan het controleren zijn want op tax-on-web staat enkel een rekenmachine voor het aanslagjaar 2016 en bij het aanslagjaar 2015 staat niks ik wil gewoon zeker zijn of ze het nakijken

TR101
Topic Starter

#24 , 08 aug 2017 13:52

Er staat enkel een rekenmachine bij aanslagjaar 2017 maar niet bij 2015
Afbeelding

Meeboo

#25 , 08 aug 2017 13:56

dat is normaal. rekenmodules van oudere AJ worden niet meer getoond. dat icoontje wil niet zeggen dat ze "het aant berekenen" zijn. enkel dat u de berekening zelf kan doen.

geduld hebben... das het enige wat u kan doen. en voortaan alles op tijd indienen als het zo belangrijk is voor u

TR101
Topic Starter

#26 , 08 aug 2017 14:00

Ik vind echt dat er iets niet klopt, ik heb mijn aangifte van aanslagjaar 2011 en 2012 ook ergens in oktober en november ingediend en kreeg het 2 maanden later terug, er klopt iets niet denk ik

Meeboo

#27 , 08 aug 2017 14:02

hebt u al eens zelf gebeld naar de FOD?

TR101
Topic Starter

#28 , 08 aug 2017 14:04

hebt u al eens zelf gebeld naar de FOD?
Ja, en zij zeiden bel naar het belastingkantoor(die zijn nu permanent gesloten), ik heb toch contact gehad met een andere waar ik dit jaar mijn aangifte heb ingediend en zij zegen neem met FOD contact op, ik wil gewoon weten of alles goed verloopt, ik moet die document gewoon voordat het 2018 is hebben zodat ik het aangetekend kan opsturen waardoor ik die € 3 000,00 kan opnemen

Meeboo

#29 , 08 aug 2017 14:07

U kan de status van uw dossier altijd opvragen als u naar de FOD belt.

u krijgt uw geld 2 maanden nadat u de aanslag heeft ontvangen. Is dat op 31/12/2017 dan staat u geld voor eind februari 2018 op de rekening.

ik zie niet in wat u aangetekend zou moeten opsturen om uw geld te bekomen.

TR101
Topic Starter

#30 , 08 aug 2017 14:11

U kan de status van uw dossier altijd opvragen als u naar de FOD belt.

u krijgt uw geld 2 maanden nadat u de aanslag heeft ontvangen. Is dat op 31/12/2017 dan staat u geld voor eind februari 2018 op de rekening.

ik zie niet in wat u aangetekend zou moeten opsturen om uw geld te bekomen.
Naar een andere dienst van de overheid, dat heeft niks met personenbelasting te maken

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”