Aankoop 2dehandswagen

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Aankoop 2dehandswagen

#16 , 04 aug 2017 10:50

Is verkoper wel een oficiele handelaar?

Heeft die een BTW nummer?

Heeft hij zelf een herstel werkplaats ??

Want in de automobiel sector lopen er veel rare gasten rond, er komen er hier zelfs op dit forum met vragen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Van Camp
Berichten: 209
Juridisch actief: Nee

#17 , 04 aug 2017 10:56

De verkoper die autohandelaar is heeft me zelf gezegd dat hij de wagen goedkoop heeft gekocht van een Renault garage en deze dan zo aan mij heeft verkocht. Hij verkocht de wagen niet voor een klant maar voor zichzelf. Hij zou de kosten vergoeden maar is ineens van gedacht verandert en zegt dat ik de koppeling stuk heb gedaan? Ik heb nog geen 50km met de wagen gereden? :\
Dreig ermee klacht in te dienen bij de FOD Economie wegens misleidende handelspraktijken als hij niet aan zijn garantieverplichting wilt voldoen.

LeenW
Berichten: 12811

#18 , 04 aug 2017 10:58

En bij de fiscus wegens zwarte verkoop.

Reclame

anoniem001anoniem
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#19 , 04 aug 2017 21:00

Dank jullie allen voor het beantwoorden van mijn vragen. De verkoper koopt en verkoopt wagens. Doet geen herstellingen en kopen en verkopen. Ik bel hem maar krijg geen antwoord. Waar moet ik zijn voor klacht in te dienen of hoe moet ik de fiscus contacteren?
Groetjes

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 04 aug 2017 21:08

Eerst een aangetekende brief met ingebreke stelling en dan kan je hem dagvaarden voor de vrederechter.
Maar Hij moet eerst de kans krijgen om hem te herstellen

De fiscus kan niet zorgen dat dé wagen gemaakt wordt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

anoniem001anoniem
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#21 , 04 aug 2017 21:29

Ok dank je wel voor de hulp!


Van Camp
Berichten: 209
Juridisch actief: Nee

#23 , 05 aug 2017 09:59

Eerst een aangetekende brief met ingebreke stelling en dan kan je hem dagvaarden voor de vrederechter.
Maar Hij moet eerst de kans krijgen om hem te herstellen

De fiscus kan niet zorgen dat dé wagen gemaakt wordt.
De garagehouder zal zich niet kunnen beklagen bij de rechter wanneer hij niet eerst zelf de kans zou hebben gekregen de herstelling uit te voeren. Die kans werd TS namelijk ontnomen, aangezien de garagehouder TS heeft misleid over het recht op herstelling van de wet van 1 september 2004 betreffende de Consumentenkoop (art. VI. 97, 7°WER).

anoniem001anoniem
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#24 , 06 aug 2017 06:49

Beste,

Kan ik ergens een voorbeeld vinden wat ik juist in de aangetekende brief moet schrijven aub?
Groetjes

anoniem001anoniem
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#25 , 07 aug 2017 21:54

Hallo iedereen ,,
Nog 1 vraagje, ook heb ik nog steeds de 2de sleutel van de wagen niet gekregen? Wat kan ik hieraan doen?
Mvg

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#26 , 07 aug 2017 22:08

Hallo iedereen ,,
Nog 1 vraagje, ook heb ik nog steeds de 2de sleutel van de wagen niet gekregen? Wat kan ik hieraan doen?
Mvg
Als je hierover niets overeengekomen bent: niet veel, vrees ik.
Indien wel overeengekomen: in gebreke stellen - afdwingen afspraken (of bij equivalent: sloten en sleutel laten vervangen via de rechter op kosten van de verkoper).
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

anoniem001anoniem
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#27 , 07 aug 2017 22:24

De verkoper ging deze komen brengen want hij zat in Luxemburg en de sleutel lag nog in de garage? Ik heb hem meermaals proberen te bereiken maar beantwoord mijn oproepen gewoon niet. Dus zal het ook in de aangetekende zending moeten melden. Alleen weet ik niet welk ultimatum ik moet stellen? Het duurt nu al 3weken en de auto staat nu bij een garagist die ik ken ,heb de wagen dringend nodig wat is dan een redelijke termijn aangezien ikzelf al 3weken wacht?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#28 , 08 aug 2017 06:45

Maar is dit verplicht het geven van een tweede sleutel bij tweede handwagens ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Van Camp
Berichten: 209
Juridisch actief: Nee

#29 , 08 aug 2017 15:50

Beste,

Kan ik ergens een voorbeeld vinden wat ik juist in de aangetekende brief moet schrijven aub?
Groetjes
Beste,

Schrijf hem dat hij als verkoper in de zin van art. 1649bis BW betreffende de Wet Consumentenkoop (BS 21 september 2004) aansprakelijk is voor de geleverde zaak (art. 1649quater BW).

Verzoek hem vervolgens om de nodige afspraken te maken (bijv. binnen de 10 dagen) met het oog op herstelling van het gebrek. Dat bij gebreken daaraan u genoodzaakt bent het mankement op zijn kosten te laten herstellen bij een andere garage, onverminderd andere schadevergoedingen (art. 1649quinquies, par. 1 BW).

Mvg,

Van Camp

anoniem001anoniem
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#30 , 08 aug 2017 19:20

Beste,
Dank je wel voor u hulp!
Mvg

Terug naar “Gebrekkige Producten”