facturatie

lala
Topic Starter

facturatie

#1 , 06 feb 2009 13:47

dag iedereen,

ik heb sinds de maand augustus 2008 tot heden geen factuur gekregen van mijn internetaansluiting en vond dit raar. Ik heb dan de kabelmaatschappij gecontacteerd om te vermijden dat ze na een jaar afkomen met een factuur van 12 maanden....
wat blijkt ze hebben me dus vergeten facturen op te sturen en nu moet ik dus de kosten van augustus tot nu betalen , wat toch neerkomt op 300€ bijna....
Moet ik door hen nalatigheid deze kosten betalen???

bedankt

lala

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker34

#2 , 06 feb 2009 15:15

Is geen reden om ze niet te moeten betalen. Vraag of je het bedrag van 300 euro bijv. in twee of drie maandelijkse termijnen mag afbetalen.

dieke

#3 , 07 feb 2009 12:45

Is geen reden om ze niet te moeten betalen. Vraag of je het bedrag van 300 euro bijv. in twee of drie maandelijkse termijnen mag afbetalen.
Als je het in 1 keer kan betalen, zonder jezelf daarmee zonder geld te zetten, zou ik zelfs aanraden om het gewoon in 1 keer te betalen. Wij hadden ooit hetzelfde aan de hand met elektriciteit voor een heel jaar. Gewoon niet bij stilgestaan. Ook wij vroegen om een afbetalingsplan, maar daarvoor moesten we een hele procedure doorlopen en dan nog waren ze erg weigerachtig. Niet te geloven eigenlijk, maar die grote bedrijven op dat vlak... Dus voor de minste ellende: als je het kan ineens betalen, gewoon doen.

Reclame

Gebruiker34

#4 , 07 feb 2009 13:40

In vele gevallen zal de kabelmaatschappij een afbetalingsplan toestaan. Je verleden bij de kabelmaatschappij (goede of slechte betaler) zal uiteraard meespelen. Zet zelf een voorstel op papier (per fax) bijv. Met uw goedvinden betaal ik het bedrag van 300 euro in drie keer, per schijf van 100 euro op de volgende vervaldagen . . .
Wordt hierop door de maatschappij niet gereageerd, dan zit je goed.

Terug naar “Consumenten Koop”