invalideit nietig late verklaren

dimiv
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

invalideit nietig late verklaren

#1 , 20 jul 2017 21:41

beste

Ik heb is een vraagje hoe kan ik iemand van invalideit kan laten gooien.
deze mensen profiteren van de staat vind ik daar ij nog in staat zijn oml te gaan werken maar kunnen heel goed komedie spelen en blijkbaar lopen alle dokters en instanties hier in dit gaat over mijn schoonouders.
hoop dat ik hier iets meer kan te weten komen hoe dat ik hier toch iets mee kan doen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Floes
Berichten: 115

#2 , 20 jul 2017 22:21

Je kan een brief schrijven naar het RIZIV. Maar het is dan aan hen wat zij ermee doen.

Ik werk op de dienst arbeidsongeschiktheid van een ziekenfonds en wij moeten deze meldingen ook integraal doorsturen naar het RIZIV.

eylis
Berichten: 8836

#3 , 21 jul 2017 09:35

Heb je alle doktersonderzoeken, testen en laboverslagen kunnen inkijken om je diagnose vast te stellen?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jul 2017 09:46

Dit word nog mooier, ik zal eens bellen om buurman van zijn invaliditeit te gooien ??

Waar gaan we nu naar toe met deze samenleving ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12811

#5 , 21 jul 2017 10:02

Wauw, mag ik langskomen bij u als huisdokter? U kunt blijkbaar diagnoses stellen door enkel naar de mensen te kijken, een prachtige gave!

Floes
Berichten: 115

#6 , 21 jul 2017 10:15

Ongeacht of ts een punt heeft of niet, dit gebeurt wel vaker.

Ts, RIZIV dus, maar het is niet gezegd dat wat jij wilt ook gebeurt he. En ze gaan jou ook niet op de hoogte houden.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 jul 2017 10:50

Ongeacht of ts een punt heeft of niet, dit gebeurt wel vaker.

Floes iemand overdragen dat hij in zwart werk enz. dit gebeurt veel en dit kan je soms ook bewijzen!

Maar van een invalide zegen dat hij niks mankeert of niet ziek is, dit gaat mijn petje toch te boven, zelfs een geoefend arts zal deze persoon moeten onderzoeken, om zo maar te kunnen zeggen deze man is gezond !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Floes
Berichten: 115

#8 , 21 jul 2017 10:56

En als het RIZIV oordeelt dat de melding gegrond is, zal de GRI iemand oproepen. (Al denk ik niet dat dàt snel zal gebeuren, maar dat is maar een eigen idee.)

Als ik die meldingen lees, gaat het mijn petje vaak ook te boven hoor: mensen hun leven wordt tot in detail beschreven, van hun nummerplaat tot een hele dagindeling, soms alsof de melder een stalker is.

Maar het neemt niet weg dat zo'n melding kan en dat was de vraag. Of het netjes is, is een andere zaak.

Edit: er moet alleszins al veel gebeuren vooral iemand invaliditeit tot pensioen krijgen, laat staan dat dat teruggedraaid wordt.

dimiv
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#9 , 21 jul 2017 23:18

ik denk dat sommige mensen hier ok is moete nadenken voor ze iet zeggen ik vraag dit niet zndr reden.
ik vraag dit gewoon omdat ik vind dat zo een mensen die profiteren van alles en iedereen is op hun plaats moeten gezet worden en gwn moeten gaan werken zoals elke mens.
maar ja sommige mensen hebben hier al een oordeel over iets of iemand voor dat ze de hele situatuie kennen en zndr dat ze de personen toch bedankt aan de mensen die hier wel een nuttige en beleefd op hebben geantwoord.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#10 , 22 jul 2017 00:03

Dimix

Je schrijft 'sommige mensen hebben hier al een oordeel over iets of iemand voor dat ze de hele situatie kennen'
Dat is net wat de meeste reachties jou verwijten. je hebt een oordeel klaar over je schoonouders terwijl je geen toegang hebt tot hun medisch dossier. Het is echt niet zo simpel om invalide verklaard te worden. Zou het kunnen dat je zelf een te snel oordeel klaar hebt?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Sirkii
Berichten: 5395

#11 , 22 jul 2017 00:18

Pragmatisch;,als ze in t zwart bijklussen en je vindt dit niet kunnen (wat ik ook vind) dan overwegen aangifte zwartwerk. Als ze niet bijklussen zo-zo laten: voor je plezier ga je niet leven van een invaliditeitsuitkering want da s echt geen vetpot en zoals al geschreven niet "cadeau" te krijgen.

siesken
Berichten: 263

#12 , 26 jul 2017 17:13

Dat ze iedereen die op invaliditeit staat nog eens goed controleren.
Dan mogen ze er de helft afsmijten.

jef007
Berichten: 1679

#13 , 26 jul 2017 18:40

manmanman, ik heb juist gegeten en moet al kotsen als ik TS zijn uitleg lees!

Floes
Berichten: 115

#14 , 26 jul 2017 19:58

Dat ze iedereen die op invaliditeit staat nog eens goed controleren.
Dan mogen ze er de helft afsmijten.
De helft? Denk dat je je daar enorm in vergist. Op wat baseer je dat?

siesken
Berichten: 263

#15 , 26 jul 2017 20:50

wat denk je

Terug naar “Andere”