wijkagent dreigt met GAS boete voor verhuurder

koen999
Topic Starter
Berichten: 730

wijkagent dreigt met GAS boete voor verhuurder

#1 , 16 jul 2017 18:42

ik heb een huis met studios en ik kreeg telefoon van de wijkagent dat de huurders ( die er alle gedomicilieerd staan) steevast hun vuilnis buitenzetten als er geen ophaling is. omdat het al een paar keer voorgevallen is dreigt hij nu met een GAS boete voor mij als het nog gebeurt.
Kan dit zomaar? ik woon er niet en de vuilnis is ook niet van mij. En er is een sociale woonblok aan de overkant de vuilnis staat wel steeds voor het huis dat ik verhuur maar niemand heeft zekerheid dat het van mijn huurders komt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 16 jul 2017 19:42

Heb eens gekeken op de politiecodex van onze gemeente.
Blijkt dat de eigenaar van het onroerend goed (uiteindelijk) moet zorgen dat alles volgens de gemeentelijke regels verloopt.

Best het reglement van uw gemeente eens bekijken.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 16 jul 2017 21:20

Dien een klacht in tegen onbekenden die vuilnis voor uw huis storten.
Dan kan de politie waken en de daders straffen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#4 , 17 jul 2017 07:23

Zou ik eens een link naar dergelijk reglement mogen zien? Ik begrijp in geen 100 jaar hoe zoiets zou standhouden.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 17 jul 2017 08:53

Dan zouden verhuurders nogal gasboetes krijgen, voor onkruid, sneeuwruimen etc.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 17 jul 2017 12:16

Zou ik eens een link naar dergelijk reglement mogen zien? Ik begrijp in geen 100 jaar hoe zoiets zou standhouden.
Ik ben ook nog in "blijde" verwachting om die wetgeving te leren kennen.
Zou de "zedenpolitie" ook GASboetes aan verhuurders mogen geven voor het sexueel ongepaste verkeer van hun huurders :lol: ?
Slaapkamercontrole.....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

iota
Berichten: 830

#7 , 17 jul 2017 13:21

Zou de "zedenpolitie" ook GASboetes aan verhuurders mogen geven voor het sexueel ongepaste verkeer van hun huurders :lol: ?
Zelfs erger. Heb iemand geweten die aangeklaagd werd wegens pooierschap en zich in de rechtbank heeft moeten verdedigen omdat één van zijn huursters buiten zijn weten om mannen bleek te 'ontvangen'. Hij werd gelukkig wel vrijgesproken.

Franciscus
Berichten: 38587

#8 , 17 jul 2017 16:49

https://assets.antwerpen.be/srv/assets/ ... menten.pdf
dacht zo rond pag 15
Is ook van toepassing op VME - geen sneeuwruimen of laten groeien van onkruid. En voor werpen afval uit auto is er ook een soort van cascade verantwoordelijkheid....
Reglement is al goedgekeurd voor vorige coalities.

Franciscus
Berichten: 38587

#9 , 17 jul 2017 16:54

@ iota.
Dat kan ik bevestigen... en ken zo twee personen uit onze kennissenkring. Een is vrijgesproken ttz is nooit verder dan parket geraakt ... de andere die was wel wetende is veroordeeld.
Belastingen en ook politie ( in onze gemeente het speciaal team prostitutie) gaan daar zwaar tegenin en eigenaar / verhuurder krijgt de nodige convocaties om uitleg te komen verschaffen.
Dit na controle ter plaatse - er wordt soms zelfs telefonisch contact genomen om prijzen te vragen en zo een schatting van inkomen te bekomen.
Dit dan aan de hand van de bedrijfsruimte afgewogen.
Ik weet van een zaak waar het weekinkomen boven de €3000 lag ..

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#10 , 17 jul 2017 17:12

https://assets.antwerpen.be/srv/assets/ ... menten.pdf
dacht zo rond pag 15
Is ook van toepassing op VME - geen sneeuwruimen of laten groeien van onkruid. En voor werpen afval uit auto is er ook een soort van cascade verantwoordelijkheid....
Reglement is al goedgekeurd voor vorige coalities.
Voor vuilnis spreekt het enkel over de bewoner. Dat is dus degene die er woont en dat is niet altijd de eigenaar.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38587

#11 , 17 jul 2017 17:24

art 10 bij niet in regel wordt eigenaar aangesproken of de VME.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#12 , 17 jul 2017 19:56

art 10 bij niet in regel wordt eigenaar aangesproken of de VME.
Dat artikel 10 betreft logementshuizen, pensions, enz..., niet woningen en appartementen met vaste bewoners zoals in de vraag van TS.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38587

#13 , 17 jul 2017 21:56

U hebt gelijk ben wat te snel door de teksten gescrold.
En inderdaad als er (teveel) illegaal afval wordt aangeboden of op foute dagen moet dat maar vastgesteld worden - in Antwerpen zijn er ook bij die specifieke diensten voldoende bevoegd personeel/

Terug naar “Andere”