ontslag wegens economische redenen

dina40
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

ontslag wegens economische redenen

#1 , 05 jul 2017 02:30

Ik werk op een kinderdagverblijf als administratief bediende en spring in waar nodig is, maw doe alles ben flexibel, nu werkte ik al bijna 3jaar met een Activa Kaart , nu de activa kaart verlopen is heeft de werkgever gezegd dat OF je neemt ziekteverlof voor een lange periode of je neemt ontslag, hij vind het ineens teveel om mij te betalen , ik liet dit varen omdat ik niet wist wat te doen en hoorde niets meer tot nu want ik dacht echt dat hij dit niet kon vragen van mij , nu las ik vandaag op de bedrijfsmail waar ik op kan , dat ik ontslagen word wegens economische redenen, ik doe alles , inschrijvingen, de boodschappen sorteren, administratie , boekhouding , telefoons , met ouders spreken ,inspringen bij afwezigheid van een collega (kinderverzorgster) ... krijg ik dit vandaag te lezen?... hij krijgt subsidies voor de opvang hoe kan dit dan wegens economische reden mijn ontslag zijn? hij is nooit te zien omdat die zegt , ze is daar , de ouders kennen hem zelfs niet en vragen elke keer naar mij wanneer er iets is van facturen of verlof aanvragen ed,
zit met mn handen in de haren, weet er iemand of dit verantwoord is ? Wat kan ik doen? ik wil van de week een advocaat arbeidsrecht inschakelen en dit even bespreken maar wilde hier even de vraag stellen,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jul 2017 07:55

Ik denk dat je daar niks kan aan doen, als je werkte met een activakaart kreeg hij een zeer grote tegemoetkoming van de rsz, als deze wegvalt kan dit honderden euro's per maand schelen, en als er weinig winst gemaakt is kan ik begrijpen dat men je niet kan betalen !

Geen centen is een reden dat men iemand ontslaat .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jul 2017 09:10

, nu las ik vandaag op de bedrijfsmail waar ik op kan , dat ik ontslagen word wegens economische redenen
is deze mail gericht aan u?

in geen geval iets tekenen als men u een document voorlegt, laat het hun maar met de post bezorgen.
alsook eens overwegen om bij een vakbond te gaan want een advocaat kost enorm veel geld
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jul 2017 09:15

Ik denk dat je daar niks kan aan doen, als je werkte met een activakaart kreeg hij een zeer grote tegemoetkoming van de rsz, als deze wegvalt kan dit honderden euro's per maand schelen, en als er weinig winst gemaakt is kan ik begrijpen dat men je niet kan betalen !

Geen centen is een reden dat men iemand ontslaat .
vraag is dan of dit een ontslag om economische reden rechtvaardigd http://ondernemingsdatabank.indicator.b ... t=62&k=443
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 jul 2017 11:10

Ik denk dat dit van contract tot contract afhangt, ik heb reeds vroeger gehoord als de activa kaart opgebruikt is dat men in bepaalde gevallen je kan afdanken.
Heb ooit zo iemand in dienst gehad, ik kreeg 750€ per maand + 1000€ per drie maanden en dit gedurende 30 maanden !

Dit is een pak geld, als dit wegvalt en zeker in een kinderopvang waar men altijd geld tekort komt begrijp ik dit dat men een bediende onmogelijk financieel kan houden !

Denk nu toch niet dat alle kleine zelfstandigen pakken geld op hun rekeningen hebben hoor !!
Zoon en kleindochter zitten in de boekhouding wereld en als je hoort hoeveel zelfstandigen hun boekhouder met moeite kunnen betalen laat staan de leveranciers, de werknemers gaan overal voor wat normaal is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

dina40
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 jul 2017 19:24

weinig winst? in die 10jaar is er niets veranderd hoor, alles is hetzelfde maar als mijnheer zelf nog bezig is een koffiebar te openen dan denk ik niet dat het economisch verantwoord is, facturen niet betalen , als hy elke keer aanmaningen krygt en niet betaald dan loopt dit natuurlyk zwaar op, chique auto kopen , mag allemaal wel, maar dan moet hy niet zeggen dat hy geen geld heeft

- de mail is niet naar mij gericht,deze is van de personeelsdienst die hy dan aangetekend moet versturen,
- rva moet dit pas onderzoeken als de brief ontvangen is,

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 jul 2017 19:44

e rekening van je baas maken is zeer gemakkelijk maar nooit juist, ik weet dat zeer veel privé kinderopvang in financiële moeilijk heden zitten, en dat ze onwettelijke trukken uithalen door kinderverzorgsters zelfstandig te maken, en regel matig faillissementen .

Er is geen enkel wet die zegt dat hij je moet in dienst houden, als dit financieel niet houdbaar is kan hij je zeker ontslaan mits de ontslag regels te respecteren.

Als de werkgever met een grote wagen rijd dit is u probleem niet hij kan dit gekregen hebben van zijn ouders !

Ik denk dat dit bedrijf meer problemen zijn dan wij hier weten als ik dit hier allemaal lees.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

dina40
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 jul 2017 22:44

ik ben hier klaar mee, ik dacht juridisch antwoorden te krygen van iemand die ervaring heeft en mij raad geeft maar blykbaar is dit niet het geval, het is geen prive creche en ik ken de uitgaven en inkomten, dus nix van zyn ouders,
bedankt alleszins voor uw respons,

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#9 , 06 jul 2017 06:17

ik ben hier klaar mee, ik dacht juridisch antwoorden te krygen van iemand die ervaring heeft en mij raad geeft maar blykbaar is dit niet het geval, het is geen prive creche en ik ken de uitgaven en inkomten, dus nix van zyn ouders,
bedankt alleszins voor uw respons,
u gaat antwoorden op wat er niet toe doet, maar op de vraag of die mail aan u is gericht antwoord u niet, en dit is wel van belang.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

dina40
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 07 jul 2017 09:31

de brief is opgemaakt naar mij gericht maar de personeelsdienst stuurde de brief naar bedrijfsmail waar ik in kan , zodat de werkgever deze uitprint en verstuurd via de post,

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#11 , 07 jul 2017 13:00

de brief is opgemaakt naar mij gericht maar de personeelsdienst stuurde de brief naar bedrijfsmail waar ik in kan , zodat de werkgever deze uitprint en verstuurd via de post,
je kan niks ondernemen als die mail niet aan jou is gericht, ga u inschrijven bij een vakbond. zij kunnen u het beste helpen met uw dossier in orde te maken bij de rva. info vragen aan een advocaat arbeidsrecht kan u al direct veel centen kosten ipv daarvan kan je dan gratis uw vragen gaan stellen op de juridische dienst van je vakbond

stel opnieuw je vraag als de brief bij u is aangekomen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”