onstlag medische redenen

chike
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

onstlag medische redenen

#1 , 22 jun 2017 18:19

Beste , ik ben een werkgever die haar bediende voorstelde om minder uren te gaan werken wegens digitalisering, ze heeft er een weekend over nagedacht van 20u naar 13 u en maandag gevraagd om haar dan maar te ontslaan .
bij deze aangetekend ontslag gegeven met 6 maande opzeg presteren .
1 week later word ze ziek ( carpel tunnel syndroom )
2 maanden later nog steeds ziek en na 4 maanden vraagt ze voor opstarten re-integratie , dit heeft ze gedaan wegens slechthorendheid en het secretariaatwerk werd daardoor ook moeilijker . arbeidsgeneesheer gaat akkoord en ze wordt medisch afgekeurd. vervolgens gaat ze hiertegen in beroep! de geneeshier van de inpectiedienst geeft haar beroep gegrond en dus 1 juni zou ze terug komen werken , wat gebeurd : verlenging ziekte bij nieuwe huisarts van 1 maand!
ik vraag nu re-integratie aan en dit word nu opnieuw goedgekeurd. we zijn u zeven dagen later en wat blijkt mevrouw heeft opnieuw beroep aangetekend , ik heb nogtans aangepast uren en werk voorzien maar ze weigert terug komen te werken,
zij eist nu ontslagvergoeding maar ik wil die niet uitbetalen zonder prestaties hoe moet dit verder
mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jun 2017 18:35


bij deze aangetekend ontslag gegeven met 6 maande opzeg presteren .
Hoe kom je aan 6 maanden opzeggingstermijn?

als werknemer de verbreking vaststellen en een verbrekingsvergoeding eisen is zeer risicovol, als de werknemer geen gelijk haalt dient die zelf een verbrekingsvergoeding te betalen. beste is een jurist te raadplegen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

chike
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jun 2017 18:48

ze werkte hier van 2012 dus 3 maanden + 12 weken is dus 6 maanden

Reclame

chike
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jun 2017 18:55

ik ga maandag inderdaad naar een jurist , dat dit allemaal zomaar kan !
ze heeft zelfs hier toegegeven 2 maand geleden dat ze eigenlijk niet meer wil gaan werken daar haar echtg ook op pensioen is en zij is 54j en dat ze als het hier gedaan is ze zo lang mogelijk op de ziekenkas wil staan en invaliditeit wil!
daar is ze nu dus goed aan het werken ...
kan ik eisen dat ze haar opzeg nog komt doen ?

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 jun 2017 23:48


kan ik eisen dat ze haar opzeg nog komt doen ?
zij eist nu ontslagvergoeding
hoe heeft de werknemer kenbaar gemaakt, dat die een ontslagvergoeding eist?
best dat iemand met kennis van zaken het hele dossier leest
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

chike
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 jul 2017 17:10

ondertussen ben ik dus naar de jurist gestapt met mijn dossier , volgens haar vakbond moest ze vandaag komen presteren haar ziekenkas heeft haar terug geschikt verklaart , nu de arbeidsgeneesheer heeft haar definitief arbeidsongeschikt gemaakt om bij deze werkgever waar er geen aangepast werk is nog verder te werken , zij heeft hiertegen op 19/6/17 opnieuw beroep tegen aangetekend alhoewel ik geen officieel papier hiervan heb ontvangen ? vandaag 3/7/17 moest ze terug komen werken , op aanraden van de advocaat hebben we haar vandaag geweigerd omdat er nog een procedure hangende is en dit hebben we tel. medegedeeld , haar vakbond reageerd nu dat we (zij heeft het gesprek opgenomen) loon verschuldigd zijn zonder prestaties te verichten . ik ben benieuwd hoe dit verder gaat verlopen !
ik kan haar C4 nog niet geven zolang ik geen bericht heb van het beroep (als er al een beroep is aangevraagd want zij heeft normaal maar 1x recht om bij re-integratie beroep aan te tekenen;
ik schrijf dit opdat er in de toekomst nog van deze gevallen gaan zijn en ik hoop dat dit voor onze goed gaat komen!
zal wel arbeidsrechtbank worden vrees ik ,
bedankt om hier te luisteren naar mijn frustraties!
en wij maar werken , ga ook een j1/2 jaar vakantie vieren maar ik verdien dan wel niks ....

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 jul 2017 18:54

op aanraden van de advocaat hebben we haar vandaag geweigerd
denk dat dit een wijze beslissing is
stellen dat de werkgever de arbeidsovereenkomst heeft beeindigd en verbrekingsvergoeding eisen, en dan zich terug aanbieden om te komen werken. zal allicht een trukje zijn op aanraden van de vakbond
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”