het water van de schouwvlieg

asperger
Topic Starter
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

het water van de schouwvlieg

#1 , 21 jun 2017 14:31

De schouwvlieg gaat in heel Vlaanderen verbieden om de auto te wassen, het gras te sproeien, het zwembad te vullen alsook andere vormen van waterverspilling (welke?).

Moeten alle carwash bedrijven nu tijdelijk de deuren sluiten?
Hoe zit het met mijn regenwaterput. Wordt ik beboet als ik met dat water de tuin sproei, mijn auto was of een badje vul?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali
Berichten: 762

#2 , 21 jun 2017 14:37

Ik sluit me bij deze vragen aan, alsook:

wat met 'grote' zwembaden die op een pomp werken en door verdamping bijkomend water nodig hebben, mogen die niet bijgevuld worden, waardoor de pomp niet meer kan werken en er 80.000 l water verloren gaat? ....

Mijn inziens dienen die maatregelen genuanceerd te worden naar 'niet noodzakelijk' water verbruik zoals auto wassen = niet noodzakelijk (tenzij niet wassen schade aan de wagen zou veroorzaken of je niet meer door de voorruit kunt kijken); gras sproeien = gras kan zonder water, het bruin herleeft terug dus niet 'noodzakelijk'; zwembad vullen = die kleine ploeterbadjes waar ze elke dag 100-200l water ingieten, om 's avonds terug uit te gieten en dag erna opnieuw te beginnen = niet noodzakelijk.

jef007
Berichten: 1679

#3 , 21 jun 2017 16:24

ik heb ze horen spreken van "leidingwater" en niet van putwater of grondwater

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jun 2017 16:38

ik heb ze horen spreken van "leidingwater" en niet van putwater of grondwater
Tja, en wie gaat dat controleren? Als mijn regenwaterput leeg is, kan ik deze binnen in huis bijvullen met leidingwater. Geen kat die dit kan zien, en als ik de tuin sproei, is dit dus met water dat uit de regenwaterput komt (maar daar eerst is geraakt via het bijvulsysteem).

Wat met een bad nemen? Een douche bespaart veel meer water. Enzovoort, enzovoort,... Wat een betutteling...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Blaatpraat
Berichten: 3793

#5 , 21 jun 2017 16:56

Overdrijven ze in feite niet serieus?
Ze vergelijken het nu met 1976, dat jaar heeft het vanaf februari tot september maar bitter weinig geregend.
Ik kan mij alvast niet veel weken herinneren dit jaar waarin het niet geregend heeft. Zelfs in de maand juni heeft het al redelijk wat geregend, vind ik.
Op 9 juni zelfs zo hard, dat het immens moeilijk was om mijn auto onder te controle te houden op de snelwegen, die stonden gewoon blank die dag.

Volgens mij zit er hier dus meer achter, maar goed, dat is voer voor politics.be (of hoe die website ook heet).

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 jun 2017 16:59

Los daarvan, hoop ik wel dat het binnenkort nog eens flink regent, want mijn waterput is toch al voor de helft leeg, momenteel. En hoewel technisch mogelijk, is de tuin sproeien met leidingwater toch iets te duur... ;)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger
Topic Starter
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 21 jun 2017 17:02

Geen nood. Binnen een week of zo komen ze met noodmaatregels ter voorkoming van wateroverlast.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 jun 2017 17:09

Ondanks die droogte groeit de mais zeer snel, en zeer veel aardappel velden staan in bloei, de glas telers hebben enig last van de warmte, vandaag even iemand gesproken die daar de leiding geeft en zegt het in na de middag onmogelijk is om te werken meer dan 50°C, ze werken nu vanaf 4:00 uur tot de middag !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Topic Starter
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 21 jun 2017 17:11

Mijn rozen bloeien als nooit tevoren!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

tira00
Berichten: 929

#10 , 21 jun 2017 20:18

Wie neemt Schauvliege nu nog au serieus....

Terug naar “Actuele Thema's”