onstlag staande voet

claudediebenkorn
Topic Starter
Berichten: 50

onstlag staande voet

#1 , 16 jun 2017 00:15

hallo

ik ben vandaag op staande voet ontslagen wegens "niet meer voldoen aan gestelde eisen"

ik moest onmiddellijk de deur uit met een ontslag brief van 51 weken opzegvergoeding en werd vrijgesteld van verdere prestaties.

nu zie ik dat de ontslagbrief niet werd getekend door werkgever. :!:

wat nu ? mijn ontslag gaat in op 19/06/2017

kan werkgever zeggen dat ik illegaal afwezig ben ? moet ik nog mij presenteren morgen ? wat met opzeggingsvergoeding 51 weken, kan hij weigeren te betalen ?

wat een trieste afloop ! hij had mij verleden week nog opslag beloofd !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jun 2017 09:33

Als je 51 weken ontslag vergoeding krijgt dan ben je niet op staande voet ontslagen, maar het arbeidscontract is verbroken, dus ontslag met verbrekingsvergoeding.
Einde deze maand zal je wel al je vergoedingen krijgen als ook je C4 maar daar kan je nu nog niks mee doen dit is voor het geval dat je na deze 51 weken geen werk zou gevonden hebben.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jun 2017 13:08

maar het arbeidscontract is verbroken,
verbreking is op de dag zelf en niet de week nadien de opzeggingstermijn beginnen

de begindatum en niet getekend, om de invloed hiervan te weten, kan die best met het document naar zijn vakbond gaan
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jun 2017 14:38

TS schreef wel verwarend
ik moest onmiddellijk de deur uit met een ontslag brief van 51 weken opzegvergoeding en werd vrijgesteld van verdere prestaties.

En

mijn ontslag gaat in op 19/06/2017
En zoals de reden schreef onmiddellijk naar de vakbond gaan voor je rechten te vrijwaren .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”