Factuur aannemer

sandyvre
Topic Starter
Berichten: 8

Factuur aannemer

#1 , 13 jun 2017 23:47

Wij hebben aan ons huis een uitbouw gezet de funderingswerken hebben plaatsgehad in augustus 2016. Eind augustus hebben wij hiervoor een factuur ontvangen van de aannemer overeenstemmend met de offerte. Deze week krijgen we plots nog een extra factuur ( cfr 10 maand na de werken) opnieuw voor de funderingswerken zogenaamd omdat er dikker staal is gebruikt dan voorzien. Ook nog es extra kost van een stabiliteitsingenieur die we nooit gezien hebben. Het gaat over een extra bedrag van 3000 euro. Het valt niet meer te controleren hoe dik het staal was dat gebruikt is, op moment van de werken is hierover nooit iets gezegd. Hoe pakken we dit best aan ? Mijn inziens had hij de correcte factuur moeten maken op moment van de werken. Of zien wij dat verkeerd ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jun 2017 07:19

Een stabiliteitsingenieur die zie je niet, die werkt van uit zijn bureel en doet de berekeningen.

Raar dat de aannemer nu pas ziet welk staal hij heeft gebruikt !

Ik zou deze factuur protesteren, daar je een geschreven offerte heeft gehad.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

k.b.
Berichten: 876

#3 , 14 jun 2017 14:37

Inderdaad ... protesteren ...

Het is verder de verantwoordelijkheid van de bouwheer om een stabiliteitsingenieur aan te duiden ... indien U dit dus niet vroeg ( zelf of via archi) om een stabiliteitsstudie te laten uitvoeren was het zeker niet aan de uitvoerende aannemer om dit op eigen initiatief te doen ...

3000 euro lijkt mij trouwens bijzonder veel als meerkost voor dikkere betonwapening ... of het zou al een enorm grote achterbouw moeten zijn met meerdere verdiepingen ...

Bovendien was deze meerkost bekend alvorens de funderingswerken werden aangevat ... en had de aannemer u dus perfect op voorhand , nog voor de uitvoering van de werkzaamheden kunnen inlichten over deze meerkost ...

succes

Reclame

Terug naar “Aanneming”