Tweede maal voorkomen snelheidsovertreding

Sanoj
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Tweede maal voorkomen snelheidsovertreding

#1 , 12 jun 2017 14:07

Hallo,

Onlangs ben ik in een bebouwde kom op weg naar het werk geflitst tegen 94 km/h. Met correctie is dat 85 km/h. Voor alle duidelijkheid, ik had verkeersproblemen gehad en wou op tijd zijn.

3 jaar geleden ben ik ook eens moeten voorkomen voor te snel rijden. Zal dit invloed hebben op de straf die nu uitgesproken wordt? Ook iemand een idee hoeveel deze boete gaat zijn?

Ik moet naar Antwerpen voor mijn werk. Is het mogelijk dat ik kan vragen dat mijn rijbewijs niet ingetrokken wordt? Of op dagen dat ik moet werken, dat ik het mag gebruiken? Ik werk ook weekends en nachten, dus enige regelmaat is er niet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

jef007
Berichten: 1679

#3 , 12 jun 2017 14:16

geen probleem, er rijden ook treinen naar Antwerpen

Reclame

buffalo9000
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jun 2017 14:28

Dat u al eens moest voorkomen zal zeker invloed hebben. Als u uw overdreven snelheid dan nog eens rechtvaardig vindt door verkeersproblemen, kan u zich nog steeds wenden tot bovenstaande post. Vertrek vroeger of neem de trein. :)

Sanoj
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 jun 2017 14:44

De trein naar de chemische industrie op Linkeroever... En vertrek vroeger? Ik vertrek vroeg genoeg, ben normaal altijd een half uur te vroeg. Ik hoop gewoon dat ze luisteren en dat ik men rijbewijs mag blijven gebruiken om naar het werk te rijden

jef007
Berichten: 1679

#6 , 12 jun 2017 16:09

u snapt het niet : als uw rijverwijs wordt afgenomen, is het een straf omdat u een gevaar op de weg bent

berenod
Berichten: 942

#7 , 12 jun 2017 16:38

94km/u door een bebouwde kom (is waarschijnlijk rond de 100 km/u op de teller), uiteraard gaat men uw rijbewijs intrekken.

U bent op dat ogenblik een reëel en ernstig gevaar voor anderen, zij lopen het risico van door u met wat tegenslag doodgereden te worden (+1000kg tegen 100km/u is een dodelijk wapen!), en nu gaat u aan de rechter wensen te vertellen dat dit eigenlijk gepast was omdat u niet te laat op het werk wou komen?

Een uitbrander en wat loonverlies tegenover mogelijks zwaar gekwetsten/doden? Moet een serieus lastige baas zijn die u hebt!

lohabra
Berichten: 1015

#8 , 12 jun 2017 20:08

De trein naar de chemische industrie op Linkeroever... En vertrek vroeger? Ik vertrek vroeg genoeg, ben normaal altijd een half uur te vroeg. Ik hoop gewoon dat ze luisteren en dat ik men rijbewijs mag blijven gebruiken om naar het werk te rijden
Ik zou niet op die manier reageren in de rechtbank .....

U zou op die manier wel 's lelijk uw eigen ruiten kunnen inslaan. Een procureur zou dit in de rechtbank wel 's stevig tégen u kunnen gebruiken om een rechter ervan te overtuigen dat u een gebrek aan schuldinzicht toont. En schrik dan niet, als de rechter hem in die redenering zou volgen, en u een stevig lesje wil leren.

"Ik moest op tijd op mijn werk zijn" of "ik had een belangrijke afspraak" en onverwachte files, zijn namelijk excuses die een rechter dagelijks tientallen keren te horen krijgt. Maar ze rechtvaardigen daarom nog geenszins de snelheid die u in de bebouwde kom reed.

't Lijkt me daarom beter om vooral géén smoezen of excuus-truzen te zoeken, maar berouw vol te zijn, en schuldinzicht te tonen. Het zou een rechter er alleen maar van kunnen overtuigen dat u uw lesje nu geleerd heeft. En hem dus -hopelijk voor u dan- ietsjes milder stemmen.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

jef007
Berichten: 1679

#9 , 14 jun 2017 12:33

het is toch de bedoeling dat ge uw straf "voelt"

Sanoj
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#10 , 14 jun 2017 14:13

Akkoord dat ik mijn straf moet voelen. Maar ik heb men wagen echt nodig om naar het werk te rijden. Houdt een rechter hier rekening mee? Dat ik bijvoorbeeld in mijn vrije dagen mijn rijverbod doe?

LeenW
Berichten: 12824

#11 , 14 jun 2017 14:39

U kan dat zeker vragen, de rechter kan dan kiezen of hij dat wil toestaan of niet.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#12 , 14 jun 2017 15:33

Akkoord dat ik mijn straf moet voelen. Maar ik heb men wagen echt nodig om naar het werk te rijden. Houdt een rechter hier rekening mee? Dat ik bijvoorbeeld in mijn vrije dagen mijn rijverbod doe?
Als dit over een kort max 3 weken rijverbod gaat zou dit lukken. Je kan het altijd vragen toch zou je best een advocaat nemen.
Alles zal afhangen wat de rechter uitspreekt, bij herhaling is de rechter niet mild, je hebt u wagen niet nodig voor u werk.
Ik werk ook weekends en nachten, dus enige regelmaat is er niet.
Hoe ga je zoiets regelen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”