parkeren voor garage

stefaangheerardyn
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

parkeren voor garage

#1 , 09 jun 2017 14:29

Beste,

De straat werd vernieuwd. Rijbaan in vierkante grijze klinkers. De andere strook tussen rijbaan en huizen in rechthoekige klinkers, eigenlijk voorzien voor voetgangers. Op deze laatste strook werden op sommige plaatsen parkeervakken aangeduid dmv witte rechthoekige klinkers. Sommige stroken voor 6 tot 8 wagens achter elkaar. Dan onderbreking en terug een strook met parkeervakken. Waar er garagepoorten zijn is voornoemde parkeerstrook, ingedeeld in vakken, werd de strook onderbroken. De eigenaar hangt de nummerplaat van zijn voertuig aan de poort. Mag hij zijn voertuig parkeren voor zijn garagepoort.

Groeten,
Stefaan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jun 2017 14:54

De andere strook tussen rijbaan en huizen in rechthoekige klinkers, eigenlijk voorzien voor voetgangers. Op deze laatste strook werden op sommige plaatsen parkeervakken aangeduid dmv witte rechthoekige klinkers.
Als daar parkeerplaatsen komen, is die strook niet voorzien voor voegangers, zou ik zo denken?
De eigenaar hangt de nummerplaat van zijn voertuig aan de poort. Mag hij zijn voertuig parkeren voor zijn garagepoort.
Als er verder geen parkeersbepalingen zijn in die straat, mag hij dit.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 09 jun 2017 14:55

Dat mag hij zeker, enkel in een woonerf mag het niet.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 09 jun 2017 22:39

En de parkeerplaatsen moeten wel op wettelijke wijze aangegeven worden.
Bord - lijnen enz enz

Staat in wegcode
www.wegcode.be

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”