gehacked, aankoop door derden.

mogwai
Topic Starter
Berichten: 26

gehacked, aankoop door derden.

#1 , 19 mei 2017 22:06

Paypal ging een onderzoek doen na telefonisch hen gecontacteerd te hebben. Nadat m'n hotmail gehacked werd en er aankopen via paypal gebeurde. De man zei dat de aankoop van "digitale credit bonnen voor playstations via een app gebeurde", ik gebruik nooit een app of doe betalingen via een telefoon. En dat ik m'n geld ging terugzien..

Amper 12 u later krijg ik te horen dat mijn account in orde is en een standaardmailtje dat er niks aan de hand is. Dispuut gesloten. Wel m'n paypal paswoord veranderd...

Wat kan ik doen om mijn geld terug te zien? Ik gebruik al jaren paypal en ben verschoten van "hun onderzoek" en kort antwoord terug. Maandag bel ik ze maar het wordt afgewimpeld wat ik ook zeg denk ik.

Bedankt wie raad weet...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 mei 2017 08:58

Best verder gaan in uw reeds geopend item
Schept voor iedereen mee duidelijkheid in uw probleem.
aankoop gedaan van gehacked account
Ik denk dat ik de politie werk zou laten doen als ik naar hen stop voor iets dat niet opgelost zal geraken (en het draait om niet veel geld)? mn email werd gehacked en 50€ werd van mn paypayl gehaald voor een playstation spelletjes code. paypal liet weten dat alles in orde was, dus via hen zie ik he...

djorkaef
Berichten: 138

#3 , 06 jun 2017 00:34

Paypal gaat u geen geld terug geven. Dat zij zeggen dat 'alles in orde is' wilt eigenlijk zeggen dat uw wachtwoord niet via hun gelekt is. Als jij uw wachtwoord laat rondslingeren waardoor iemand anders iets gekocht heeft, daar gaan zij niet voor opdraaien. Anders zou iedereen wel vanalles kunnen kopen en dan geld gaan terug vragen aan paypal omdat iemand anders zogezegd hun wachtwoord gebruikt heeft.

Als je niet weet waar het lek vandaan komt vul dan uw email adres eens in op
https://haveibeenpwned.com/

Als je het dan nog steeds niet weet dan zou ik mn hele PC wel formatteren, cardstop bellen en nieuwe kaart aanvragen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”