Zelf ontslag gegeven maar wil mijn opzegtermijn uitdoen

vraagteken1
Topic Starter
Berichten: 10

Zelf ontslag gegeven maar wil mijn opzegtermijn uitdoen

#1 , 30 mei 2017 20:05

Mijn situatie is volgende:

Ik heb zelf mijn ontslag gegeven vanwege een nieuwe job waar ik kan starten binnen twee maand van nu. Mijn opzegtermijn bedraagt 6 weken dus dat komt goed uit. Vorige week deed ik mijn aangetekend schrijven en vanaf nu maandag zijn mijn 6 weken gestart.

Nu vraagt mijn huidige werkgever echter om al meteen te stoppen, echter kan ik nog niet terecht bij mijn nieuwe werkgever.

Kan ik weigeren om reeds te stoppen en mijn volledige opzegtermijn uitdoen, ook al heb ik zelf mijn ontslag gegeven? Want indien ik meteen stop op mijn huidig werk zit ik praktisch twee maand zonder inkomen.

Alvast bedankt voor de info

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 30 mei 2017 20:56

U werkgever is verplicht van u opzeg te laten uitdoen, of anders moet hij u zo uitbetalen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 30 mei 2017 23:33

U leeft de wetgeving na en doet uw opzeg uit. Als werkgever u onmiddellijk kwijt wil - wat zijn goed recht is - kan hij tegenopzeg doen met onmiddellijke ingang en dient hij een verbrekingsvergoeding te betalen gelijk aan de opzegperiode die HIJ moet naleven. Opzeg door werkgever is doorgaans langer dan opzeg door werknemer.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”