Wegen met beperkte doorgang (bord F99)

Rutger
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Wegen met beperkte doorgang (bord F99)

#1 , 20 mar 2017 16:40

Hallo,

Wegen aangeduid met een verkeersbord F99(a, b of c) zijn enkel toegankelijk voor weggebruikers waarvan het symbool is weergegeven op het verkeersbord.
Daarenboven zijn deze wegen ook toegankelijk voor hulpdiensten, voertuigen voor afval, onderhoud etc.
Maar ook toegelaten zijn, citaat: "voertuigen van en naar de aanliggende percelen".
Volledige tekst: http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... rt22octies
Het is duidelijk dat doorgaand verkeer hier niet zomaar door mag.
Nu is mijn vraag: wat valt er onder 'van en naar een aanliggend perceel' ? Is dat enkel voor de eigenaar van een perceel in zo'n weg ? Of ook voor zijn bezoekers ? Wat met een bedrijf dat daar gelegen is, mogen de werknemers er in ? Moet er een professionele of commerciele reden gebonden zijn aan het gebruik van de weg ? Mag bvb een visser zo'n weg in, wanneer er langs die weg een vijver ligt ?

Alvast bedankt voor het advies!
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rutger
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 mei 2017 14:54

Na twee maanden nog geen enkele reactie op m'n initiele vraag, bizar. Heb ik het dan zo moeilijk gemaakt ? Zaakje voor een politie/vrederechter ?

Mvg,
Rutger

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 19 mei 2017 15:46

Je hebt het antwoord zelf in de link gezet.

https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... rt22octies

In ons straatje met 2 woningen staat het bord F99b met onderbord enkel aangelanden, dan mogen enkel eigenaars en huurders van een perceel erin, ook de hulpdiensten, voertuigen voor afval, onderhoud etc.
Nu is mijn vraag: wat valt er onder 'van en naar een aanliggend perceel' ? Is dat enkel voor de eigenaar van een perceel in zo'n weg ? Of ook voor zijn bezoekers ?
Ook voor zijn bezoekers.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”