cumulatie van pensioenen

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

Re: cumulatie van pensioenen

#61 , 02 mei 2017 00:02

Ik zou irmaladouce en appartementsgoeroe willen aanraden rustig te blijven!

In afwachting van de toekenning van hun pensioen kunnen ze met rustige vastheid uitkijken naar de 7 (zeven!) percent intrest (= wettelijke intrest in fiscale- EN sociale zaken) waarmee hun achterstallig pensioen gestadig aangroeit en dat met terugwerkende kracht tot maximum 10 jaar. Prachtbelegging... :D :D :D, voor nog beter moet je al bij de maffia zijn.

1) 24 DECEMBER 2002. - Programmawet :
Art. 187.Voor de toepassing van dit hoofdstuk wordt onder prestaties verstaan, de prestaties waarvan de Federale Pensioendienst, de sociale verzekeringsfondsen voor zelfstandigen en de verzekeringsinstellingen die contracten hebben afgesloten in het kader van het stelsel van het rust- en overlevingspensioen voor zelfstandigen de uitbetaling verzekeren, te weten :
1° de rust- en overlevingspensioenen toegekend in het pensioenstelsel voor werknemers, alsook de prestaties waarvan de toekenning verbonden is aan het genot van bedoelde pensioenen en met name de verwarmingstoelage, het vakantiegeld en de aanvullende toeslag en de herwaarderingspremie;
Art. 188.De uitbetaling van de in dit hoofdstuk bedoelde prestaties verjaart na verloop van tien jaar te rekenen vanaf de dag van hun opeisbaarheid.

2) Wet betreffende de lening tegen intrest:
Art.2 § 3. De wettelijke rentevoet in sociale zaken wordt bepaald op 7 pct., zelfs indien de sociale bepalingen verwijzen naar de wettelijke rentevoet in burgerlijke zaken .........

Minder prettig voor de belastingsbetalers evenwel..... :evil: :evil: :evil: die een wat snellere afhandeling zouden appreciëren, zo vermoed ik toch.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
irmaladouce
Berichten: 71

#62 , 15 mei 2017 14:14

8 weken later nog steeds geen antwoord/correctie ontvangen vanwege de Federale Pensioendienst.
Telefonisch contact genomen: ze zijn het aan het "bestuderen".

Nochtans is de RVP veroordeeld door het Europees Gerechtshof.
Afgemaakt als een varken en in het ongelijk gesteld. Duidelijker kan niet.
Ze moeten enkel nog het Arrest (van 2015 nota bene) uitvoeren. Er valt niets meer te bestuderen, ze zijn veroordeeld!

Vraag: Mag ik een deurwaarder sturen tot uitvoering van het Arrest?

De juridische dienst van FOD Buitenlandse zaken heeft deze aangelegenheid ook reeds vermeld in haar rapport:
https://diplomatie.belgium.be/sites/def ... 015_j2.pdf (pagina 32 ev)

Het officiële Belgische "standpunt" is dus gekend. Voor zover dat nog noodzakelijk zou zijn want reeds veroordeeld.
Dit begint sterk op roekeloos en tergend gedrag te wijzen....
We know nothing, we are from Barcelona!

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#63 , 15 mei 2017 14:49

Vraag: Mag ik een deurwaarder sturen tot uitvoering van het Arrest?
Wat gaat die deurwaarder kunnen uitvoeren? Het arrest van het Europees Hof veroordeelt de Belgische Staat toch niet om aan U iets te betalen?

Reclame

irmaladouce
Berichten: 71

#64 , 15 mei 2017 14:53

Vraag: Mag ik een deurwaarder sturen tot uitvoering van het Arrest?
Wat gaat die deurwaarder kunnen uitvoeren? Het arrest van het Europees Hof veroordeelt de Belgische Staat toch niet om aan U iets te betalen?
Reden van mijn vraag is dat ik het niet weet.
Het Arrest is 100 percent toepasselijk op mijn pensioenrechten die niet werden/worden toegekend.
Wat als de Federale Pensioendienst niet handelt naar het Arrest?
Hoe dwang uitoefenen?
We know nothing, we are from Barcelona!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#65 , 15 mei 2017 15:27

Vraag: Mag ik een deurwaarder sturen tot uitvoering van het Arrest?
Wat gaat die deurwaarder kunnen uitvoeren? Het arrest van het Europees Hof veroordeelt de Belgische Staat toch niet om aan U iets te betalen?
Reden van mijn vraag is dat ik het niet weet.
Het Arrest is 100 percent toepasselijk op mijn pensioenrechten die niet werden/worden toegekend.
Wat als de Federale Pensioendienst niet handelt naar het Arrest?
Hoe dwang uitoefenen?
Beste Zachtaardige Irma. Bekijk het filosofisch.
Indien u zich in identiek dezelfde situatie bevindt als waarover de zaak van het Arrest gaat dan zal de FDP op het einde van de rit niet anders kunnen dan u het juiste pensioen toekennen.
Voor bewezen fouten ivm de toekenning van een pensioen is een rente van 7 percent per jaar verschuldigd.
Dergelijke interest kun je op dit ogenblik nergens anders krijgen! Dus hoe langer het duurt hoe beter zou ik zeggen....
Bovendien bedraagt de periode van terugwerkende kracht 10 jaar wat pensioenen betreft.
Toch interessant? :D :D :D
Festina lente!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

appartementsgoeroe
Topic Starter
Berichten: 144
Juridisch actief: Nee

#66 , 16 mei 2017 17:02

Dat is best mogelijk. Maar wat als de Federale Pensioendienst nooit antwoord?
Dan heeft men niets aan die 7 percent. Want 7 percent op niets = niets.
Ik heb ook nog geen enkele reactie gekregen. Dat is in tegenstrijd met hun "Charter"!

Wat is de maximum termijn die men moet laten voorbijgaan om de Federale Pensioendienst te dagvaarden?
Mijn bedoeling is enkel te krijgen waar ik wettelijk recht op heb. De "extra's" mogen ze voor mijn part houden....
Ik wil niet onredelijk zijn maar niet reageren of eindeloos filibusteren voor iets waar ik wettelijk recht op heb schept absoluut geen vertrouwen.

Mathieu Rutten

#67 , 16 mei 2017 22:10

Beste,

Mensen wordt eens volwassen. Leer eens geduld hebben. Geloof me vrij, deze dossiers worden grondig besproken en onderzocht..Ik raad jullie aan om op te houden met al dat geleuter en leedvermaak en neem op een fatsoenlijke manier via mail contact op met de mevrouw Ilse De Beule en vraag naar de stand van het dossier. Zij is verantwoordelijk voor deze dienst. Zij zal u ofwel zelf of wel zo snel mogelijk antwoorden of laten antwoorden.

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

irmaladouce
Berichten: 71

#68 , 22 mei 2017 19:41

Update en ter info:

Ik heb nog geen reactie mogen ontvangen.
Een voormalige collega met hetzelfde pensioenprobleem -maar niet actief op dit forum-
heeft zich reeds verder geinformeerd omdat hij al twee maanden wacht op een antwoord.
Er werd hem meegedeeld dat zijn dossier - en dus mogelijk ook de andere gelijkaardige dossiers- werden doorgestuurd
naar de adviseur-generaal van de Federale Pensioendienst. Wat dat ook moge betekenen.

Intussen heeft de advocaat-generaal die het Arrest heeft voorbereid bij het Europees Hof me laten weten dat België niet anders zal
kunnen dan zich te schikken naar het Arrest.
We know nothing, we are from Barcelona!

appartementsgoeroe
Topic Starter
Berichten: 144
Juridisch actief: Nee

#69 , 13 jun 2017 00:06

update:
Uiteindelijk is het in orde gekomen en kreeg ik een pensioen toegewezen met terugwerkende kracht.
Hierbij dank aan Jabbe, Asperger en Mathieu Rutten om mij op de juiste weg te zetten en naar mijn gezeur te luisteren.

Met uitzondering van één punt hebben de medewerkers van de FPD alles correct berekend.
Niettegenstaande ik het met nadruk heb gevraagd werd er geen pensioenrecht toegekend voor de periode van mijn legerdienst, alhoewel
die volledig "ingekapseld" is in mijn loopbaan. Hiervoor heb ik een nieuwe klacht ingediend.

Jabbe
Berichten: 586

#70 , 16 jun 2017 11:08

Blij toe!
Ik ben wel geinteresseerd naar de afloop van de nieuwe klacht. Geduldig afwachten 8_)

irmaladouce
Berichten: 71

#71 , 16 aug 2017 20:34

Een beetje laattijdig zou ik hier asperger en jabbe willen bedanken.
Zij hebben nuttige en relevante info meegedeeld.

Ik heb intussen al het achterstallige pensioen vanaf dag 1 ontvangen, alsook de intresten daarop.
Zoals Asperger zeer correct aangaf is er helemaal geen sprake van dat ik aan het Riziv ook maar enige bijdrage zou
moeten betalen. In tegenstelling tot de mistspuiterij van "pensioendeskundigen" was de analyse en de juridische raad die door Asperger werd verschaft 100 percent correct.

Waarvoor dank, chapeau!
We know nothing, we are from Barcelona!

Mathieu Rutten

#72 , 16 aug 2017 20:50

Beste,

Nergens is er sprake geweest dat u een bijdrage aan het riziv moest betalen, wel van een eventuele ziv-bijdrage. Een ziv-bijdrage is verschuldigd als België de kosten gezondheidszorgen ten laste neemt. Dit is helemaal geen mistspuiterij. Ik ben er nog altijd trots op dat ik voor heel wat mensen een oplossing heb geboden en nog bied. Je kan immers niet voor iedereen goed doen.


Thieu Rutten
pensioendeskundige.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#73 , 16 aug 2017 21:47

Inderdaad, straf , zo'n opmerking van irma. Mathieu noemt zich terecht 'pensioendeskundige'.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

AME
Berichten: 88
Juridisch actief: Nee

#74 , 17 aug 2017 16:17

Inderdaad straf, zo'n opmerking.

De oorzaak ligt bij artikel 11 van de gebruiksvoorwaarden.

11. Eén gebruiker mag meerdere accounts aanmaken op voorwaarde dat deze niet gebruikt worden om inbreuk te maken op de gebruiksvoorwaarden. 


Dit artikel maakt dit forum tot een ideale speeltuin voor de narcist.
Met een account stelt men een vraag, waarop vervolgens dezelfde persoon via andere accounts antwoorden geeft, om vervolgens zichzelf te feliciteren met het perfecte antwoord.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#75 , 17 aug 2017 19:35

Inderdaad straf, zo'n opmerking.

De oorzaak ligt bij artikel 11 van de gebruiksvoorwaarden.

11. Eén gebruiker mag meerdere accounts aanmaken op voorwaarde dat deze niet gebruikt worden om inbreuk te maken op de gebruiksvoorwaarden. 


Dit artikel maakt dit forum tot een ideale speeltuin voor de narcist.
Met een account stelt men een vraag, waarop vervolgens dezelfde persoon via andere accounts antwoorden geeft, om vervolgens zichzelf te feliciteren met het perfecte antwoord.
Weer goe bezig AME, zoals we van u gewoon zijn.

Dat u me wil beschuldigen voor eender wat of meent mij te moeten stalken dat kan me geen zier schelen.
U doet maar. Dat is quantité négligeable.

Maar hoe gaat u dat uitleggen aan "jabbe" en "irma"?
Beiden zijn me onbekend...

Mag ik in dat verband fijntjes opmerken dat ik in nergens in deze thread rechtstreeks heb geantwoord noch op "jabbe",
noch "irma". Wel ingevolge twee opmerkingen van Thieu Rutten.
Moet ik nu concluderen dat ik Thieu Rutten ben, of de auteur van zijn opmerkingen...

Het gehakketak op het forum is me teveel geworden. Ik reageer misschien nog op draden waarin ik al een bijdrage heb geleverd,
voor de rest ADIEU!!!!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Pensioenen”