Digital Nomad

jef007
Berichten: 1679

Re: Digital Nomad

#46 , 14 mei 2017 16:55

kan jij niet verhuizen uit dit forum????

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#47 , 14 mei 2017 18:58

Er is weer een zak vol onbenullige stront op het forum gevallen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#48 , 14 mei 2017 19:30

Er is weer een zak vol onbenullige stront op het forum gevallen.
Je moet die programmeurs toch nageven dat automatisch gegenereerde - nietszeggende - berichten steeds moeilijker te onderscheiden worden.
Zelfs de link naar de spam-site is onzichtbaar.
:evil:
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#49 , 15 mei 2017 21:20

Internationale fiscalisten : even googelen met internationale fiscalisten België? Of met international Tax Planning?
De Big 4 : KPMG, Deloitte, Earnst & Young, Price, Waterhouse Coopers
Anderen zijn bvb Tiberghien, Jonesday, Strelia, DVP-Law....

Kostprijs : minimaal 500 € per uur maar hier is het echt 'the sky is the limit'.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

ExpatD
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

#50 , 16 mei 2017 14:50

Internationale fiscalisten : even googelen met internationale fiscalisten België? Of met international Tax Planning?
De Big 4 : KPMG, Deloitte, Earnst & Young, Price, Waterhouse Coopers
Anderen zijn bvb Tiberghien, Jonesday, Strelia, DVP-Law....

Kostprijs : minimaal 500 € per uur maar hier is het echt 'the sky is the limit'.
Een beetje aan de hoge kant... ;-)

Soit, ik ga wel eens praten met het belastingskantoor. Het is niet dat ik iets illegaals ga/wil doen of op de vlucht ga voor het één of ander.

ExpatD
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

#51 , 16 mei 2017 14:57

Re: Digital Nomad

Nog een tip: ben je in België, schrijf je dan in bij de HZIV. Is een mutualiteit die VOLLEDIG KOSTELOOS is. Van de overheid en werkt vrij efficiënt. Ze zijn heel wat beter dan de die mutualiteiten waar je lidgeld voor moet betalen en goedkoper dan 0 € wordt het niet.
Zolang je enige inkomsten nog hebt uit België, blijf je verzekerd, al woon je op de Zuidpool. Word je ziek ga je in België even naar de dokter met je HZIV lidnummer en klaar :)
Even deze thread heropenen... dus als ik verander naar HZIV en me uitschrijf uit België en in Thailand residentie heb, dan blijf ik verzekerd zolang ik bv huurinkomsten heb in België? Of moet je nog steeds Belgische domicilie hebben?
ZETEL FORTUIN TELT

Waar woont uw vrouw

Waar gaan uw kinderen naar school

Heb je dat allemaal niet, get a life...

Geld kan je overal parkeren en verantwoorden.

Dus ipv bv hier belastingen te betalen, ja koop een thaise huis en een dame, want zelf kan je geen grond kopen... ;-] Ja wel via een offshore constructie alles kan. Sale & Lease back

"TIP: Je kan ook al die reizen boeken als kost en belg blijven, zie het als prospectie"
Bezoek wat vastgoedkantoren, boten, werkgevers, etc zodat je verantwoordingsdocumenten hebt.
Wie ben jij om over mij te oordelen? Get a life? Ik ga inderdaad een goed leven tegemoet. Zonder kids, zonder vrouw. Als ik in mijn omgeving rondkijk, jullie mogen het hebben, jullie relaties en kinderen. Vrijheid is voor mij het hoogste goed en in Thailand beleef ik die vrijheid nog. My life, my choice. En qua vooroordelen kan je mening over Thailand ook wel tellen. Eens wat minder sensatie TV kijken misschien? Maar ja wat moet je anders doen als je een relatie en kinderen hebt? :lol:

Anyway, dit was het antwoord van HZIV:
U kunt enkel van de Belgische ziekteverzekering gebruik maken als:
- U officieel in België woont

- U bijdragen betaalt voor de sociale zekerheid door arbeid, werkloosheids- of ziekteuitkering of een pensioensuitkering


Als u in het buitenland woont moet u zich in principe inschrijven in het land van verblijf. Enkel grensarbeiders en gepensioneerden kunnen gebruik maken van de Belgische sociale zekerheid mits zij over de nodige formulieren beschikken.

Op huurinkomsten worden geen sociale bijdragen afgehouden en dus voldoet u ook niet aan de 2e voorwaarde.

Met de info waarover wij beschikken kunnen wij dus enkel besluiten dat u niet in aanmerking komt voor dekking door de Belgische sociale zekerheid.

Fortuin
Berichten: 1013

#52 , 17 mei 2017 01:32

Internationale fiscalisten : even googelen met internationale fiscalisten België? Of met international Tax Planning?
De Big 4 : KPMG, Deloitte, Earnst & Young, Price, Waterhouse Coopers
Anderen zijn bvb Tiberghien, Jonesday, Strelia, DVP-Law....

Kostprijs : minimaal 500 € per uur maar hier is het echt 'the sky is the limit'.
Wat een zever. Mijn advocatenkantoor zit ertussen en die rekenen zeker geen €500 per uur. Bijlange niet.

Terug naar “Europees / Internationaal recht”