Gehuwd met Filipijnse

gwoppy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Gehuwd met Filipijnse

#1 , 21 apr 2017 02:42

Ik ben gehuwd met een Filipijnse. De laatste tijd is onze relatie niet goed. We hebben één dochter. We hebben ook een appartement gekocht. Mijn vrouw gaat nu met dit verlof naar de Filipijnen. Ik heb het gevoel dat ze niet meer zal terug keren. Met andere woorden dat ze in de Filipijnen zal blijven. Wat zijn de gevolgen voor mij? Kan ik nog scheiden? Wat met ons appartement en onze dochter? Heeft dit alles grote gevolgen voor mij?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gwoppy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 apr 2017 12:21

Niemand die mij kan helpen? In juni vertrekt mijn vrouw. Ik zou graag weten wat ik moet doen of wat mij te wachten staat.

Mikeantwerpen
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 mei 2017 10:31

Hoe weet je dat ze niet zal terug komen? wees maar zeker dat ze terug komt want ze zal haar deel van de woning wel willen hebben tenzij er nog veel schuld op is, je zal tegenover de belasting en alle andere officiele diensten moet bewijzen dat ze niet meer in Belgie is maar dat zal niet gemakkelijk zijn want ze kan binnen 6 maand terug komen om b.v. geen domocil meer te hebben.
Het best wat je kan doen is eens goed met haar praten en vragen wat ze eigenlijk wil, komt ze nog terug of niet, probeer iets te regelen of laat haar een document onderteken indien ze van plan is niet terug te komen, wat is haar status? is ze belg of nog niet, ze kan een document tekenen dat ze afstand doet van alles en ze moet zich uitschrijven bij de stad of gemeente.

Reclame

gwoppy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 mei 2017 15:37

Ze heeft een Belgisch paspoort. Er zitten nog veel schulden op de woning. Ondertussen hebben we al wqt gepraat. Ze was van plan om ginder te blijven en een nieuw leven op te starten en hier alles achter te laten. En met de corruptie in de Filipijnen is het gemakkelijk om een nieuw identiteit te hebben. Ze zegt nu dat ze zal terug keren. Ik hoop het maar heb nog mijn twijfels. Bedankt voor de reactie.

Terug naar “Andere”