Aansprakelijkheid

Wannabeadvocaat
Topic Starter
Berichten: 15

Re: Aansprakelijkheid

#16 , 17 apr 2017 16:53

Met die dashcam heb je dan ook maar de voor en de achterkant, wat ga je doen als het aan de zijkant is ??

En als je dit gefilmd heeft wat ga je dan doen, met deze beelden, die onwettig zijn ??
Ze verkopen die dingen dan zal het wel niet illegaal zijn. Die ene met zijn Bmw op de snelweg, kwam zelfs op het nieuws. Als ik me niet vergis, dan zit die nu in de gevangenis.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wannabeadvocaat
Topic Starter
Berichten: 15

#17 , 17 apr 2017 16:56

Met die dashcam heb je dan ook maar de voor en de achterkant, wat ga je doen als het aan de zijkant is ??

En als je dit gefilmd heeft wat ga je dan doen, met deze beelden, die onwettig zijn ??
En wat als die dashcam een kras maakt op zichzelf?
Dan maak ik er asap melding van op dit forum, koop ik mij een nieuwe en krijg jij het afdankertje van me toegestuurd. Dan kunnen we met elkaar Skypen. Wat peins je daarvan?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#18 , 17 apr 2017 16:58

De privacywet is van toepassing wanneer mensen herkenbaar en gemakkelijk identificeerbaar zijn door middel van de beelden.

Als die enkel de nummerplaat filmt mag dit !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#19 , 17 apr 2017 18:00

artikel 870 Gerechtelijk Wetboek: Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.

GIJ zult moeten bewijzen dat uw dochter die krassen heeft veroorzaakt, als gij dat niet kunt en gij klaagt u dochter aan kan zij u aanklagen wegens tergend en roekeloos geding en/of laster en eerroof

Wannabeadvocaat
Topic Starter
Berichten: 15

#20 , 17 apr 2017 18:03

Ik wil mijn dochter helemaal niet aanklagen. En als je met dat artikel: "acteur completeert fellatio" bedoelt, dan kende ik die al. Alleen doet het hier niet terzake.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#21 , 17 apr 2017 18:05

artikel 870 Gerechtelijk Wetboek: Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.

GIJ zult moeten bewijzen dat uw dochter die krassen heeft veroorzaakt, als gij dat niet kunt en gij klaagt u dochter aan kan zij u aanklagen wegens tergend en roekeloos geding en/of laster en eerroof
TS heeft schrik dat een derde hem gaat aanklagen voor schade die zijn dochter mogelijks heeft veroorzaakt aan de slagboom met accessoires van een parking terwijl ze met zijn wagen reed.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Wannabeadvocaat
Topic Starter
Berichten: 15

#22 , 17 apr 2017 18:13

In de hypothese dat het zo is tenminste. Iets waaraan ik sterk begin te twijfelen. Overigens schade aan "accessoires": er is geen schade elders aan mijn wagen. Ik ben wel van gedacht dat een mens erg voorzichtig moet zijn. Er wordt daar lacherig over gedaan, maar bon.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#23 , 17 apr 2017 19:57

een paar krassen onderaan.

.
Dan zal je ook een camera (of een paar) onder en naast de wagen moeten hangen om alles echt goed ik het oog te kunnen houden. Uiteindelijk gaan uw camera's meer kosten dan de eventuele herstelling van de krassen

Wannabeadvocaat
Topic Starter
Berichten: 15

#24 , 17 apr 2017 20:27

Ik ben van nature wel een beetje een hypochonder. Het aantal keren dat ik thuis vertrek en kilometers verder denk: mijn deur is niet dicht/de droogkast staat nog op... Eens thuis blijkt de deur wel gesloten etc.

Tja, de aard van het beestje zeker. Helaas maak ik dan soms ook van die fratsen mee die het vertrouwen wel wat beschamen en mij dubbel zo voorzichtig laten zijn. Zeker als je dan programma's als de rechtbank ziet wordt je er weer aan herinnerd dat het leven vol risico's zit en details waar we niet bij stilstaan. Ik herinner mij het geval van een jongen die een boom had "doodgereden" en waar tegen een zware straf werd geëist en die gelukkig niet kreeg. Een ander diende dan weer wat slagen en verwondingen toe in het verkeer en daar werd precies nog wat licht overgegaan. Nog een ander werd beticht van een vechtpartij met messteken hoewel de foto's duidelijk aantoonden dat het vermeende slachtoffer zelf alles uitlokte en de zogenaamde messteken opgelopen waren door het met zatte botten binnendringen van een gebroken kelderraam. De betichte dader, die mijne inziens onschuldig was en reeds in beroep was gegaan en zat te trillen op zijn benen kreeg ondanks gebrek aan bewijs een zware straf.
Die Waalse politicus dan weer had zijn vrouw vermoord (verschillende bewijzen) en die werd vrijgesproken.
T zijn dit soort dingen die mij doen gruwen. Er is geen consistente rechtspraak meer.

Ik wijk nu enorm af, maar dat is mijn gevoel over het gerechtelijk apparaat enerzijds en het ethos van de mens anderzijds.

Ik ben liever in alles een stap voor en zo een camera lijkt mij om die reden wel wat. Wat mij betreft mogen ze aan elk huis (buiten) een camera hangen alsook drones laten rondzweven waarvan de beelden door elke burger via een site bekeken kunnen worden. Ik denk dat heel wat misdaad voorkomen kan worden. Ontvoeringen en aanrandingen bvb zullen ver niet meer mogelijk zijn.

Enfin das maar mijn gedacht.

Franciscus
Berichten: 38583

#25 , 17 apr 2017 20:52

En dat is inderdaad uw interpretatie.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#26 , 17 apr 2017 21:09

Ja het leven is gevaarlijk, levensgevaarlijk zelfs want je kan er aan sterven.

"alsook drones laten rondzweven waarvan de beelden door elke burger via een site bekeken kunnen worden"

Ga je dan niet bang zijn dat die uit de lucht vallen recht op uw auto?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Wannabeadvocaat
Topic Starter
Berichten: 15

#27 , 17 apr 2017 21:19

T leven is idd een ongeneeslijke ziekte, waar je uiteindelijk dood aan gaat.

Vallende drones? Ja, daar heb je wel een punt natuurlijk.

Terug naar “Verkeersongevallen”