Fout automerk in pv van snelheidsovertreding

HanneloreDM
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Fout automerk in pv van snelheidsovertreding

#1 , 13 apr 2017 20:53

Hallo,

Vandaag kreeg ik een flitspv in de bus. Bij automerk staat er een ander merk. Dit klopt nu wel (toevallig andere auto gekocht de volgende dag), maar niet op de dag dat ik ben geflitst werd. Kan ik dit gebruiken om de onmiddellijke inning niet te moeten betalen?

Hoe kan ik de foto opvragen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 13 apr 2017 21:50

En wanneer ingeschreven?
Merk dat er staat is dat het merk van uw huidige wagen?
Foto's opvragen.... mogelijk zitten die in dossier als u wordt gehoord bij uw lokale politie.
Anders op de griffie politierechtbank.

HanneloreDM
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 apr 2017 23:30

Dag na de flits ingeschreven maar camerarolleke werd maar week na flits gecontroleerd. Of zou ik gaan voor onmiddellijke inning

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 13 apr 2017 23:37

Dan staat uw nieuwe wagen al op die nummerplaat en dus automatisch op het PV.
Van mij mag u de zaak betwisten maar kans is groot dat politierechter een 'iets' hoger bedrag zal uitspreken.

Milo72
Berichten: 1016

#5 , 14 apr 2017 09:48

Dus u reed op de dag van het flitsen met een wagen merk X op nummerplaat 1-xxx-xxx
Daarna schrijft u een wagen merk Y in op diezelfde nummerplaat.
Bij het verwerken van het flitsrolletje wordt - gebaseerd op de inschrijving - een PV opgesteld met vermelding van wagen Y met nummerplaat 1-xxx-xxx, terwijl op de foto een wagen merk X met nummerplaat 1-xxx-xxx staat.

Klopt mijn samenvatting een beetje ?

Dan zou je mijns inziens kunnen proberen de rechter te overtuigen dat "iemand anders rondreed met jouw nummerplaat"... "kijk maar, de auto op de foto is een ander merk !" Dat zou kunnen lukken, maar volgens mij is de kans groot dat de rechter dit doorziet, en dan ook stevig doorrekent...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 14 apr 2017 12:13

Het is voor die rechter een kleine moeite te achterhalen dat de dag na de vaststelling een andere wagen op die nummerplaat, op de naam van dezelfde bestuurder, is ingeschreven bij het DIV. Dat kan de rechter aanzien als willen bedriegen met een veel hogere boete als beloning.

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#7 , 02 jun 2017 20:27

Bektronics, wil aub enkel en alleen juridisch onderbouwde antwoorden geven.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”