Aangerekende bBankkosten voor opvragen van banklisting

Vliegende hollander
Topic Starter
Berichten: 69
Juridisch actief: Nee

Aangerekende bBankkosten voor opvragen van banklisting

#1 , 26 mar 2017 12:56

Heeft er iemand een precies idee van hoeveel BNP PARIBAS FORTIS, per jaar, als kosten aanrekent voor het bekomen van een zogenaamde "listing" die een overzicht is van de banktransacties, die blijkbaar over een periode van tien jaar terug in de tijd kunnen worden opgevraagd ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 26 mar 2017 15:39

Vraag dat zeker voor dat je de listing bestelt. Prijs is afhankelijk van aantal bladzijden en voor zo iets wordt een uurkost aangerekend. Kan dus oplopen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 26 mar 2017 22:53

weet dat je via PC banking bij BNP Paribas Fortis zelf een listing van de afgelopen 5 jaar kan opvragen. En dat is gratis. Ik kijk even na want die termijn wordt uitgebreid naar 10 jaar maar ik weet niet of dit al in praktijk werd gebracht.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Vliegende hollander
Topic Starter
Berichten: 69
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 mar 2017 08:28

Zou een wettige of reservataire ERFGENAAM via zijn eigen PC-banking een dergelijke "listing" kunnen opvragen over de bankrekeningen van de erflater ?

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#5 , 27 mar 2017 22:42

neen. Dat is inderdaad op te vragen. Gemelde techniek geldt enkel voor eigen rekeningen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 27 mar 2017 22:51

Wat ik me al lang afvraag is waarom uittreksels slechts tot 10 jaar terug kunnen worden opgevraagd.
Worden bankgegevens ouder dan 10 jaar (verplicht) vernietigd?
Zo niet kan de fiscus gegevens mbt tegoeden en verrichtingen krijgen van meer dan 10 jaar terug?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#7 , 28 mar 2017 22:28

Asperger, banken zijn gehouden de bestanden 10 jaar te bewaren. Er gebeurt inderdaad een geregelde opkuis van archieven ouder dan 10 jaar.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#8 , 28 mar 2017 22:37

Kostprijs historiek opzoeking is 7,50 € + BTW per begonnen maand. Normaliter max 144 € per rekening en per overzicht; MAAR : grote opzoekingen kunnen ook aan uurtarief gefactureerd worden. Te bevragen bij het kantoor. Als u over 10 jaar een overzicht wil lijkt me dat effectief een 'grote opzoeking'. En daar kruipt heel wat werk = uurloon in.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”