Wat doe ik fout op deze dashcam

BCJ
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Wat doe ik fout op deze dashcam

#1 , 06 mar 2017 20:32

Donker filmpje van 3 minuten dashcam... de lichtjes op het einde zijn niet van mij :( ... wat doe ik fout?

https://www.youtube.com/watch?v=d3A37EkgdYw

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 06 mar 2017 21:09

Waarom heeft de politie u staande gehouden, u snelheid kunnen we niet zien.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

BCJ
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mar 2017 21:34

Snelheid staat rechts onderaan ... is wel van de dashcam, uiteindelijk had ik cruise control op 72 staan op een weg waar je 70 mag, dan rij je +- 70km/u.

Da's de vraag, volgens de politie doe ik iets fout... zoek de fout... het is niet snelheid, ze hebben me ook laten blazen voor alcohol maar ik drink nooit alcohol. Beeld is iets vervormd omdat de dashcam rechts staat van de achteruitkijk spiegel (zo 1 van die auto's met een enorm spiegelbasis waar nogal veel elektronica is ingebouwd).

Reclame

Sianna
Berichten: 156

#4 , 06 mar 2017 21:44

En wat deed je volgens hen fout? Het zou me verbazen mochten ze dat niet gezegd hebben.

BCJ
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 mar 2017 21:53

Allee... ik zou af en toe over de lijn rijden: "op het andere rijvak rijden"... eerste reactie was nee, maar als dat herhalen ga je toch twijfelen aan jezelf. Op dat moment ook vergeten dat ik rij met een dashcam. Thuisgekomen de video's afgehaald en bekeken... zoveel andere kant zie ik me toch niet rijden en het is niet of ik rare manoeuvres doe.

BrainTrain
Berichten: 496

#6 , 07 mar 2017 08:25

Je zat met uw middelvinger uit het raam naar die combi te zwaaien :-)

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 07 mar 2017 08:55

Had ook de indruk dat je iets over de doorlopende lijn reed, maar dit is moeilijk te zien, dit zo rond 19.10u
Misschien dachten ze dat u onder invloed was.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Tybo
Berichten: 145

#8 , 07 mar 2017 16:36

N paar keren over de witte, doorlopende streep gereden, al was het maar heel eventjes...

BCJ
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#9 , 07 mar 2017 18:51

Indien wel, ik heb er toch nooit ver of lang over gezeten en het is niet of ik "wobbelig" rij. Het zou kunnen zijn dat ik een keer de lijn raak.. wel spijtig dat de dashcam bij deze auto niet in het midden kan hangen zoals bij de vorige, dan had je het "gecentreerd" beeld. Ze reden ook niet echt vlak achter mij, eerder op een 200 meter.

Moet wel zeggen, die nieuwe politiebusjes zijn knap... ogen in het donker als een gewone "auto", tot ze alle lichten opzetten.

gvd111
Berichten: 164

#10 , 25 apr 2017 17:57

je moet inderdaad maar pech hebben! Er gebeuren nochtans veel ergere dingen, fouten die wel bewust begaan worden, inhalen over een volle witte lijn of in een zone waar het niet mag, te snel rijden, enz. Héél jammer en onmenselijk als iemand die moeite doet om correct te rijden (cruise control aan) daarvoor beboet wordt. Maar ja het mag niet, is zelfs een zware overtreding, je staat machteloos, men heeft misschien meer medelijden met echte wegpiraten.

Franciscus
Berichten: 38590

#11 , 25 apr 2017 19:18

Dat laatste is uiteraard een mening en geen juridisch onderbouwd antwoord.

Bektronics
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#12 , 02 jun 2017 15:08

Heb het filmpje bekeken en heb toch de indruk dat je over de weg "zwalpt". Het is duidelijk dat je een paar keer over de doorlopende witte lijn gaat, al is het maar ff. Ook zie ik het bewust middelvingertje de lucht ingaan, dit kan wel een brug te ver geweest zijn voor de agenten.
Boete zal berusten op het overschrijden van de doorlopende witte lijn, met in hun achterhoofd het middelvingertje dat de lucht inging.
Als het voor de witte lijn alleen is mag je nog van geluk spreken, dacht misschien dat het een gewone automobilist was die achter je reed zeker, daarom eens je vingertje in de lucht. Vind boete hier op zijn plaats. Gedraag je als een normaal mens op de weg en doe niet idioot.

zibarrie
Berichten: 133

#13 , 09 jun 2017 20:12

Het lijkt alsof je gedronken had, serieus zigzag hoor.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”