Wijziging justitieassistent tijdens sociale studie

Mixy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Wijziging justitieassistent tijdens sociale studie

#1 , 18 feb 2017 13:51

Is het mogelijk om tijdens een sociale studie (huisbezoek is al geweest), dat kadert in een rechtszaak omtrent de verblijfsregeling van het kind, door 1 van beide partijen een andere justitieassistent te eisen? Indien dit mogelijk is: hoe verloopt dat of waar kan ik die info vinden?

Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 18 feb 2017 22:04

Best bij het justitiehuis aan navragen of er wel de mogelijkheid is om iemand anders te krijgen. Eisen zal het zo wie zo niet zijn.
Maar...waarom wil u wijzigen .... ?
Normaal wordt een justitieassistent (gezien kader rechtszaak) aangesteld door de rechtbank en zal u daar dus naar toe moeten.

Mixy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 feb 2017 16:01

De wijziging van justitieassistente werd door de tegenpartij gevraagt en verkregen. Dit zonder enige communicatie tussen het justitiehuis en mij of tegenpartij en mij. Zelfs het justitiehuis van het kanton van mijn woonplaats zal het onderzoek niet meer doen, maar het justitiehuis van het kanton van de woonplaats van tegenpartij. Terwijl het kind bij mij is gedomicillieerd.
Dit alles vind ik zeer raar.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 19 feb 2017 21:50

Er zijn geen justitieassistenten per kanton.
In een kanton zetelen vrederechters.
U kan het bij deze instanties navragen.
http://www.justitiehuizen.be/
http://justitie.belgium.be/nl/publicati ... erechtbank


PS u woont toch in België.

Mixy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 feb 2017 12:29

Noem het dan een afdeling of een arrondissement als dat juridisch correcter is.
Die websites heb ik al bekeken, anders zou ik de vraag niet hier stellen.
Ja natuurlijk woon ik in België.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 20 feb 2017 15:25

Dan zijn het dus de justitieassistenten die verbonden zijn aan het arrondissementeel justitiehuis.
Deze worden met opdracht belast door in uw geval vermoedelijk door de jeugdkamer ( jeugdrechter).
En zal dat dus aan de jeugdrechter gevraagd zijn u of uw advocaat kan dat navragen waarom dat gebeurd is.

PS in Nederland is dat het kanton daarom mijn vraag.

Terug naar “Andere”