Omkoping bij juristen

Stevenpl
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Omkoping bij juristen

#1 , 01 feb 2017 16:50

Een vervelend onderwerp, en voer voor een slechte roman. Ik ben in het bezit van verschillende opgenomen gesprekken tussen mijzelf , meerdere raadsmannen en enkele getuigen. Ik ben een zaakvoerder, geen jurist.
De opgenomen gesprekken laten een topadvocaat horen die me heel duidelijk maakt dat hij als invloedrijke jurist vaak de verdedigingstukken opmaakt van de tegenpartij, dat hij hiervoor uit eigen zak en in het zwart bepaalde bedragen tegenoverzet en dat dit onder juristen een doodnormale zaak is. De tegenpartij zelf weet daar niets van, het is een zaak onder advocaten. In mijn geval zijn de namen van de tegenpartijen en geboden bedragen duidelijk gemeld en te horen. Het doorgeven van geprefabriceerde rechtszaken is dan het gevolg en een feit. Een jurist die deze gang van geforceerde samenwerking zou weigeren krijgt voor de rest van de loopbaan een sterke tegenwind in de rechtbank.
Door deze gang van zaken ben ik op zijn minst gezegd heel sterk benadeeld in een reeds afgesloten gerechterlijke procedure.
Mijn huidige advocaat geeft me de raad om de gesprekken te laten voor wat ze zijn, ze eventueel wel te gebruiken bij een minnelijke schikking. Er zou me chantage ten laste kunnen gelegd worden met alle bijhorende narigheid. Rechters en juristen dragen nu éénmaal vaak dezelfde dasspeld van hun service- of golfclub. Ik wil geen enkel financieel voordeel, ik wil enkel mijn geleden nadelen beperken.
De stafhouder van die regio moet ik niet contacteren omdat dit niets voor mij zal betekenen. Wat kan ik doen zonder in mijn eigen voet te schieten? Bedankt voor uw meningen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 feb 2017 20:04

Naar de pers stappen en de zaak laten uitspitten door een degelijk onderzoeksjournalist.

djorkaef
Berichten: 138

#3 , 05 feb 2017 21:14

Ik zou die geluidsopname alvast veilig ergens opbergen (met meerdere kopies) en meerdere vertrouwenspersonen inlichten dat u mogelijks bedreigd bent hieronder. Zeker nadat u dit op dit forum eventjes gepost hebt, gedeeld hebt met uw eigen advocaat, en het blijkt om hooggeplaatste figuren te gaan. Geen Hollywood maar misschien toch een behoorlijke raad.

Reclame

jean.valmont
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 11 feb 2017 12:52

pff, van pers zou ik niet veel verwachten. ons kent ons.

gewoon kijken wat je zelf kunt uitbrengen, zodat uiteindelijk de pers er wel moet opspringen.

bermudez
Berichten: 10

#5 , 30 mar 2017 23:38

Advocaten afpersen met dergelijke praktijken !!!

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#6 , 31 mar 2017 00:41

We hebben er alleszins niets meer van gehoord.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Actuele Thema's”