sollicitatie afgewezen

spritetje
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

sollicitatie afgewezen

#1 , 31 jan 2017 10:23

Hallo ,

ik ben nu part time aan het werk , en eind juni stopt mijn contract op school .

Ik ben eigenlijk al aan het polsen naar een job , maar ik stuit op 1 groot probleem . Wij zijn een nieuw samengesteld gezin . En we hebben een regeling op maat , maar ik merk bij sollicitaties dat deze regeling velen tegen de borst stuit .

Dus ik heb 2 weken terug gesolliciteerd bij het poetsbureau , en krijg nu bericht dat ik niet wordt aangenomen , reden staat er niet bij . Heb ik het recht om te weten waarom?? Ik heb een bericht terug gestuurd waarom en ik wacht nog op een antwoord.

Ik wil me ergens voor kunnen inzetten , en echt werken ... Maar ik heb het gevoel dat ik door vanalles wordt tegengehouden .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 jan 2017 11:22

Een werkgever is niet verplicht te zeggen waarom hij je niet aanneemt, dit kan aan vele factoren liggen, en zeker in de poets industrie heb je wel meer concurrentie van buitenlandse werkneemsters die niet zo nauw kijken op hun uurwerk of dagen waarop ze moeten werken.
In de poets diensten is flexibel zijn een zeer groot voordeel.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 31 jan 2017 11:44

wat is de regeling?

Reclame

spritetje
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 jan 2017 13:26

ik heb hen gemaild om te vragen waarom en ging inderdaad over de werkuren . Ik kan uren genoeg werken ,enkel probleem tijdens de vakantie . Maar ik heb ook recht op verlof? Nu was er een mis communicatie , ik had de agenda gemaild , maar ze zeggen dat ze die niet hebben ontvangen ,dus nogmaals gestuurd. En ze gaan de kandidatuur herbekijken

giserke
Berichten: 2434

#5 , 31 jan 2017 13:50

Als er geen discriminatiegronden kunnen aantoont worden, mogen zij inderdaad sollicitaties afwijzen.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 31 jan 2017 14:01

ik heb hen gemaild om te vragen waarom en ging inderdaad over de werkuren . Ik kan uren genoeg werken ,enkel probleem tijdens de vakantie . Maar ik heb ook recht op verlof? Nu was er een mis communicatie , ik had de agenda gemaild , maar ze zeggen dat ze die niet hebben ontvangen ,dus nogmaals gestuurd. En ze gaan de kandidatuur herbekijken
maar wat heeft de echtscheidingregeling te maken met werkuren bij een poetsbureau?

spritetje
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#7 , 31 jan 2017 17:55

dus nieuw samengesteld gezin , 2 verschillende regelingen voor de kinderen. het vereiste aantal uren zijn goed te doen ,ik kan zelfs meer uren doen dan wat ik nu doe. Dus moet ik het vonnis volgen van mijn eigen zoon (die niet bij mij woont omdat ik te ver gaan wonen ben) en dat van mn vent zn dochter.Zij is hier week om week . Ze struikelen enkel over de vakantieperiode , dat ik nu nog niet kan aangeven wanneer ik bepaalde dagen kan werken als ze thuis zijn omdat de mensen die de kinderen opvangen zelf glijdende uren hebben. Dat heeft het met de werkuren te maken , niet zozeer de werkuren zijn een probleem , wel de vakantieperiodes volgens hun .

puttemanp
Berichten: 613

#8 , 31 jan 2017 18:57

Je kan niet verwachten dat een werkgever een uurrooster 'à la carte' gaat maken voor jou. Past jouw planning niet in wat de werkgever verwacht, dan werft hoeft hij je niet aan te werven.

P.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#9 , 31 jan 2017 22:54

Een werkgever moet niet argumenteren waarom hij niet tot aanwerving overgaat. Als dat al gebeurt zal dat in omfloerste bewoordingen zijn. Als werkgever heb ik soms 40 kandidaten voor 1 vacature. Ik heb echt de tijd niet om alle 40 een oersoonlijk briefje te sturen dus wordt dat een passe partout. "we hebben de voorkeur gegeven aan een andere kandidaat die....."
Kan inderdaad best zijn dat betrokken werkgever in zijn planning niet wil geremd worden door medewerkers die elk particulaire wensen ventileren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”