Ontslag Aangeboden

Ms.Q
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Ontslag Aangeboden

#1 , 31 jan 2017 10:55

Beste,
Na een periode van meer dan 5 jaar heb ik besloten om mijn ontslag aan te bieden bij mijn werkgever. Ik ben vandaag lid van het management in een kleine structuur. Mijn baas (is een Brit) heeft me gevraagd om een dag te wachten met het verzenden van mijn AS, zodat hij met andere leden van het management kan beslissen hoe de overgang dient te lopen.

Hij heeft op dit moment per mail verboden om zowel intern, als extern te communiceren over mijn beslissing. Ik heb niet veel ervaring met het beëindigen van een AO. Kan u mij aangeven wat ik wel/niet dien te doen? maw, wat zijn mijn rechten hier? mijn contract is Belgisch en PC is 200.

- Kan hij eisen dat ik zwijg?
- begint mijn opzeg periode op de maandag, na ontvangst van mijn ontslagbrief?
- kan hij zomaar mijn telefoon(nummer) afpakken/afsluiten zonder voorafgaand akkoord?
- idem met wagen?
- Mijn opzeg zou 1,5 maand + 6 weken bedragen, maar ik ben Commercieel, dat lijkt me echt beetje raar naar de klanten toe. Kan hij me dwingen een andere job te doen tot mijn opzeg gedaan is, of blijf ik in mijn functie?
- Ik heb een concurrentiebeding in mijn contract. Ik ga naar een concurrent, maar ga een andere functie uitvoeren, in een ander segment van de markt en voor een andere regio. Moet ik mij daar zorgen over maken?

Bedankt voor de tips!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 31 jan 2017 11:43

Beste,
Na een periode van meer dan 5 jaar heb ik besloten om mijn ontslag aan te bieden bij mijn werkgever. Ik ben vandaag lid van het management in een kleine structuur. Mijn baas (is een Brit) heeft me gevraagd om een dag te wachten met het verzenden van mijn AS, zodat hij met andere leden van het management kan beslissen hoe de overgang dient te lopen.

Hij heeft op dit moment per mail verboden om zowel intern, als extern te communiceren over mijn beslissing. Ik heb niet veel ervaring met het beëindigen van een AO. Kan u mij aangeven wat ik wel/niet dien te doen? maw, wat zijn mijn rechten hier? mijn contract is Belgisch en PC is 200.

- Kan hij eisen dat ik zwijg?
- begint mijn opzeg periode op de maandag, na ontvangst van mijn ontslagbrief?
- kan hij zomaar mijn telefoon(nummer) afpakken/afsluiten zonder voorafgaand akkoord?
- idem met wagen?
- Mijn opzeg zou 1,5 maand + 6 weken bedragen, maar ik ben Commercieel, dat lijkt me echt beetje raar naar de klanten toe. Kan hij me dwingen een andere job te doen tot mijn opzeg gedaan is, of blijf ik in mijn functie?
- Ik heb een concurrentiebeding in mijn contract. Ik ga naar een concurrent, maar ga een andere functie uitvoeren, in een ander segment van de markt en voor een andere regio. Moet ik mij daar zorgen over maken?

Bedankt voor de tips!
Hij kan u niet verbieden uw aangetekend schrijven op te sturen, doe dat gerust al mocht je willen (maar kan ook morgen, zie later). Hij kan u wel verbieden INTERN te communiceren tijdens uw werkuren.

- Als u ten laatste morgen uw opzegbrief opstuurt, gaat de opzeg maandag in.
- uw bedrijfsGSM, indien u daar privé mee mag bellen, mag hij niet afnemen. Doet hij dat wel, dan verbreekt hij de arbeidsovereenkomst en heb je recht op de verbrekingsvergoeding (maar voor alle duidelijk: ben je OOK je gsm-verbinding en nummer kwijt)
- wagen: idem.
- heb je een commissieloon?
- wat staat er in je concurrentiebeding specifiek?

Ms.Q
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 jan 2017 12:03

Bedankt voor de reactie. ik heb geen commissieloon. Het beding zegt dat ik gedurende twee jaar niet aan de slag mag gaan in een vergelijkbaar bedrijf in een vergelijkbare markt. Het is volgens mij erg vaag en ruim. ik kan eventueel in een PB de paragraaf sturen.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 31 jan 2017 12:12

Liefst. Graag ook je brutoloon, speelt een rol

Ms.Q
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 jan 2017 20:10

beste JPV, ik heb je een PM gestuurd.
Dank u!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”