Ijzerpartikele in het water

Daffie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: Ijzerpartikele in het water

#46 , 28 jan 2017 11:20

Ja heb labo resultaat meegekregen.
Ok,ik kijk es bij de gemeente es zoek es online op hoe ik verhuurder moet dagvaarden. Breng ik hem ondertss zelf ook op de hoogte of niet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#47 , 28 jan 2017 11:27

Inlichtingen voor dagvaarden verhuurder vraag je op de griffie van de vrederechter.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Daffie
Topic Starter

#48 , 28 jan 2017 13:28

Ik heb ondertussen ook de info teruggevonden om bij de gemeente een aanvraag te doen tot onbewoonbaarheid/ongeschiktheid woning. Er is een gewone procedure en spoedprocedure (waarbij de burgemeester direct uitspraak doet ipv eerst wonen-vlaanderen te laten langskomen.
Wanneer er een gezondheidsrisico of veiligheidsrisico inhoudt, dan kan de burgemeester direct uitspraak doen.
Hopelijk weet ik maandag hierover meer, maar lijkt me wel een gezondheidsrisico in te houden

Zowiezo zal ik maandag eerst de eigenaar opbellen om hem de resultaten mee te delen en nog eens de vraag tot onmiddellijke beëindiging van het contract, en hem ook telefonisch meedelen als hij niet akkoord is, dat ik aanvraag doe voor onbewoonbaarheid woning bij de gemeente.
Lijkt me dat hij dat niet zo leuk zal vinden,want hij wil nog bouwen in die gemeente

fingers crossed dus
de dagvaarding zoek is dit weekend nog eens uit

Reclame

Daffie
Topic Starter

#49 , 28 jan 2017 13:51

En zou ik best eerst via vredegerecht de verzoeningsprocedure op? of zouden jullie direct dagvaarden?

sloeberken

#50 , 28 jan 2017 15:38

Direct dagvaarden, wat gaat een verzoening opleveren als verhuurder nu niet reageert, enkel veel tijdverlies
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Daffie
Topic Starter

#51 , 28 jan 2017 16:32

En de eigenaar weet dat ik labo aangevraagd heb,ik moet hem vd uitslag wss eerst op de hoogte brengen alvorens hem te dagvaarden?

Bart Vissers

#52 , 28 jan 2017 17:20

Wat ik terugvind: op basis van de Vlaamse elementaire vereisten van veiligheid, gezondheid en bewoonbaarheid, kan je via de vrederechter de nietigheid van de huurovereenkomst inroepen. Dan moet je geen opzeg meer doen.
http://elfri.be/rechtspraak/verhuurder- ... eroordeeld

Het is wel mogelijk dat de rechtbank je betaalde huur omzet in een "bezettingsvergoeding" (zodat je ze niet terugbetaald krijgt uit het verleden).
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Daffie
Topic Starter

#53 , 28 jan 2017 17:52

Ik heb mn opzeg al gedaan maar dit doet er niet echt toe denk ik.
Aangezien zolang het contract loopt,het goed verhuurd moet worden in goede staat - ook al heb ik opzeg gedaan.

Daffie
Topic Starter

#54 , 28 jan 2017 18:10

Voor dagvaarding moet ik ook al mn wensen meegeven.
Ik had gedacht,onmiddellijke beeindiging huur zonder schadevergoeding omdat ik vertrek ih tweede jaar
Alles vn fleswater terug te betalen
Helft vd kosten vn labo
En door geen werkende douche of bad,50 euro huur minder sedert hij vn december vn de problemen weet
En 25 euro minder vr de huur omdat ik door dagelijks verontreinigd bad ook grotere verbruikskosten heb

Of is dit allemaal niet schappelijk vn bedragen?

Daffie
Topic Starter

#55 , 30 jan 2017 09:28

Ondertss de eigenaar gehoord, ik mag zonder kosten vertrekken 1 april.
Hij vindt dat hij al toegeving doet met huurwaarborg enzo...
Maar dat betekend ook nog zo wonen voor 2 maand met flessenwater.
lijkt me niet zo een goeie deal?
Hij gaat ook nog waterstaal nemen. Uit de put,niet uit mn kraan waar het water uitkomt - zucht

Bart Vissers

#56 , 30 jan 2017 12:58

Lijkt me geen (goede) optie - blijven tot april. Tenzij je geen alternatief hebt.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Daffie
Topic Starter

#57 , 30 jan 2017 19:31

Ik heb een alternatief vanaf maart,daarmee datk vanaf maart weg wil :-).
Woensdagavond nog maar eens bellen...

Als ik tot april moet blijven,dan zei de advocaat dat ik gewoon minder moet storten aangezien eigenaar weigert herstellingen te doen en ik enkel warm water heb uit de lavabo maar gn bruikbaar douche/bad.

echt een soap

Terug naar “Huren”