Geen ambulance gekregen tijdens overstap van Genk naar Leuven

Anoniem12345
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Geen ambulance gekregen tijdens overstap van Genk naar Leuven

#1 , 20 jan 2017 12:31

Hallo

2 weken terug op een vrijdag werd mijn moeder naar de spoed gestuurd door de huisdokter omdat ze met de helft van haar linkeroog niks kon zien, iedere dag werd ze blinder en blinder. Diezelfde dag zijn we dus naar de spoedafdeling in Genk geweest en werd mijn moeder gecontroleerd door de oogarts.

Nadien bleek dat haar netvlies was gescheurd en zeer diep zelfs, en omdat er geen chirurg voor deze behandeling aanwezig was in het ziekenhuis van Genk hebben ze ons doorgestuurd naar de spoedafdeling in Leuven. Ik heb dus helemaal naar leuven gereden en heb daarvoor heen en terug ongeveer 50 euro brandstof opgemaakt + parkeerkosten van 20 euro. = totaal bedrag van 70 euro.

Nu kwam een vriend van mij zeggen dat de ziekenhuis van Genk verplicht was om voor mijn moeder een ambulance te regelen omdat zoals ik al zei haar oog in kritische toestand was en ze geopereerd moest worden. En indien ik bv een ongeval zou veroorzaken of als iemand anders een ongeval op mij zou veroorzaken tijdens het rijden richting Leuven dat we ongeveer 3 uren extra kwijt waren en volgens de oogarts moesten we daar binnen 2 uren geraken zonder dat we nog eens terug naar huis mochten rijden om mijn moeder haar pyjama te halen(dus zo erg was de toestand van mijn moeder, en dit was op vrijdag rond 16u en dan verlaten de mensen het werk en is het druk op weg.).

Wij zelf hebben geen verzoek ingediend om een ambulance mee te krijgen omdat we daar helemaal niks van wisten, ik ben zelf 20 jaar oud dus ik kon daar helemaal niks van weten vind ik. Maar een kennis van mij had hetzelfde aan de hand maar niet voor zijn oog maar voor zijn teen en werd door het ziekenhuis van Genk met een ambulance overgedragen naar Leuven en dat terwijl haar vrouw naast haar was die ook kon rijden.

Nu is mijn vraag of wij recht hebben op een schadevergoeding, zo ja kan ik dan bij mijn mutualiteit(De voorzorg) hiervoor aan de deur kloppen, zonder dat ik een advocaat moet regelen en naar een rechtbank moet gaan om dit op te lossen.

Ik hoop dat jullie mij voldoende uitleg kunnen geven
Met dank aan KING ERDOGAN om Trabzonspor een nieuwe stadion te schenken ter waarde van 80 miljoen euro.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jan 2017 12:58

Off topic, maar 50€ brandstof voor 150km? Rijdt u met een tank?

Anoniem12345
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jan 2017 13:23

Off topic, maar 50€ brandstof voor 150km? Rijdt u met een tank?
Neen dat niet maar ik ben 2x heen en terug gereden omdat er volgens een verpleegster van 21 jaar in het ziekenhuis geen verblijf was voor bezoekers en ondertussen een verdieping boven wel plaats was voor de bezoekers om te overnachten volgens een dokter die de vorige dag in dienst was.

Daarom dat ik voor niks nog eens naar huis ben gaan rijden en terug ben gekomen en weer brandstof voor niks heb verbruikt, ik had duidelijk gevraagd dat ik in het ziekenhuis wou overnachten en het maakte niet uit waar maar volgens die 21 jarige verpleegster was er dus zogezegd geen plaats voor bezoekers. Daarom dat ik hiervoor ook een schadevergoeding wil
Met dank aan KING ERDOGAN om Trabzonspor een nieuwe stadion te schenken ter waarde van 80 miljoen euro.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 20 jan 2017 13:34

Vergelijk uw kosten eens met wat het aandeel van uw moeder zou zijn geweest in de kosten van het ambulance vervoer over die afstand.....
dat is niet gratis hoor, tenzij ze daarvoor bijkomende verzekeringen heeft afgesloten die het wel (gedeeltelijk of volledig) vergoeden.

Vervoerskosten voor het bezoeken van een gehospitaliseerd familielid worden al helemaal niet terugbetaald.
Overnachting familielid in ziekenhuis is niet gratis, daarvoor worden hotelkosten aangerekend!
Laatst gewijzigd door asperger op 20 jan 2017 13:40, 3 keer totaal gewijzigd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 jan 2017 13:35

Transport voor onderzoek tussen ziekenhuizen, waarbij je gehospitaliseerd blijft in, en dezelfde dag ook teruggaat naar het oorspronkelijke ziekenhuis, maken naar mijn weten deel uit van de ligdagprijs en zijn dus op kosten van je hospitaliserend ziekenhuis.
Overbrenging voor behandeling (en hospitalisatie) naar een ander ziekenhuis zijn ten laste van de patiënt.
Je was in Genk nog niet opgenomen, je werd doorverwezen naar Leuven.
In dat geval mag je zelf je vervoer regelen (eigen vervoer of privé ziekenwagen naar eigen keuze en op eigen kosten).
Als er een medische noodzaak is voor een ziekenwagen, dan wordt de verwijzende arts wel geacht jullie hierop attent te maken.

Maw: als dit per ziekenwagen gebeurd was, dan was je factuur een veelvoud. En in de meeste gevallen komt het ziekenfonds slechts gedeeltelijk tussen. Kan wel anders liggen met een hospitalisatieverzekering.

Ik zie geen schade dus evenmin kans op een schadevergoeding (of tussenkomst van het ziekenhuis).
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 jan 2017 13:36

Off topic, maar 50€ brandstof voor 150km? Rijdt u met een tank?
Neen dat niet maar ik ben 2x heen en terug gereden omdat er volgens een verpleegster van 21 jaar in het ziekenhuis geen verblijf was voor bezoekers en ondertussen een verdieping boven wel plaats was voor de bezoekers om te overnachten volgens een dokter die de vorige dag in dienst was.
Niet met elkaar verwarren:
(1) hotel
(2) ziekenhuis
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Anoniem12345
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 jan 2017 14:15

Hmmm, dus zelfs die brandstof wat ik heb verbruikt kan ik niet terug krijgen
Met dank aan KING ERDOGAN om Trabzonspor een nieuwe stadion te schenken ter waarde van 80 miljoen euro.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#8 , 20 jan 2017 14:24

Hmmm, dus zelfs die brandstof wat ik heb verbruikt kan ik niet terug krijgen
Van je moeder...
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 20 jan 2017 15:08

1- Wat heeft de ouderdom van die verpleegster hiermee te maken? Heb jij die soms gevraagd?
2- Bij de spoedafdeling in Leuven is er een speciale parking voor spoedgevallen. Bij opname in de spoed wordt uw parkingticket gescand, en je kan dan x tijd gratis staan en daarna aan verminderd tarief.
En wat had je gedaan als uw moeder moest worden opgenomen? Dacht je dan wel gratis te kunnen parkeren?

Anoniem12345
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#10 , 20 jan 2017 18:14

Hmmm, dus zelfs die brandstof wat ik heb verbruikt kan ik niet terug krijgen
Van je moeder...
Als u niks zinvols heeft te zeggen, zou u dan uw mond kunnen dichthouden en wegblijven van mijn topic? Ik heb mijn eigen auto
DANK U
Laatst gewijzigd door Anoniem12345 op 20 jan 2017 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Met dank aan KING ERDOGAN om Trabzonspor een nieuwe stadion te schenken ter waarde van 80 miljoen euro.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#11 , 20 jan 2017 18:17

Hmmm, dus zelfs die brandstof wat ik heb verbruikt kan ik niet terug krijgen
Van je moeder...
Als u niks zinvols heeft te zeggen, zou u dan uw mond kunnen dichthouden en wegblijven van mijn topic?
DANK U
Nochtans zijn de opmerkingen zeer pertinent en zelfs van opvoedende aard.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Anoniem12345
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#12 , 20 jan 2017 18:17

1- Wat heeft de ouderdom van die verpleegster hiermee te maken? Heb jij die soms gevraagd?
2- Bij de spoedafdeling in Leuven is er een speciale parking voor spoedgevallen. Bij opname in de spoed wordt uw parkingticket gescand, en je kan dan x tijd gratis staan en daarna aan verminderd tarief.
En wat had je gedaan als uw moeder moest worden opgenomen? Dacht je dan wel gratis te kunnen parkeren?
Ik heb aan 4 verschillende balies gevraagd of er een parking was voor spoed en ik kreeg als antwoord neen, ik moest gewoon 20 euro herladen om 24u te mogen parkeren zeiden ze tegen mij, en dat heeft helemaal niks te maken of je nou opgenomen wordt in het ziekenhuis of gewoon als bezoeker komt(btw het was geen parking van de ziekenhuis maar gewoon een parking dichtbij het centrum van Leuven waar iedereen parkeert).
U weet toch dat er verschillende ziekenhuizen zijn in Leuven, we waren bij Sint-Rafael
Met dank aan KING ERDOGAN om Trabzonspor een nieuwe stadion te schenken ter waarde van 80 miljoen euro.

Anoniem12345
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#13 , 20 jan 2017 18:18

Van je moeder...
Als u niks zinvols heeft te zeggen, zou u dan uw mond kunnen dichthouden en wegblijven van mijn topic?
DANK U
Nochtans zijn de opmerkingen zeer pertinent en zelfs van opvoedende aard.
Ik heb niks te leren van jullie op vlak van opvoeding, ik ben hier gekomen met een normaal vraag zonder enige belediging, het zijn jullie die beetje groot proberen te doen achter jullie scherm
Met dank aan KING ERDOGAN om Trabzonspor een nieuwe stadion te schenken ter waarde van 80 miljoen euro.

P-Stone
Berichten: 280

#14 , 20 jan 2017 18:21

Als u niks zinvols heeft te zeggen, zou u dan uw mond kunnen dichthouden en wegblijven van mijn topic?
DANK U
Je hebt 5 uur geleden voor het eerst iets gepost op dit forum, en met je 5de bericht ga je al meteen ruzie maken ? Niet goed bezig !

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#15 , 20 jan 2017 18:23

:( Hij is triest omdat hij zijn 70 EUR niet terug krijgt. :(
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Medische Fouten”