Fraude tijdens ocmw schuldbemiddeling

Nathalie32
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Fraude tijdens ocmw schuldbemiddeling

#1 , 10 jan 2017 11:46

Hallo ik ben nieuw hier maar ik zit met behoorlijk probleem in mijn maag. Mijn schoonbroer zijn nieuw lief zit in schuldbemiddeling bij het OCMW maar kan haar toch 4 gloednieuwe tv's veroorloven, schoenen van louboutin of hoe het ook noemt van 1000€ het paar, elk weekend wel iets doen van optreden of uitgaan of pretpark,... Ik weet dat ze nu ook een woning heeft verkregen via het OCMW maar daar niet alleen in woont maar wel niet zo aangeeft om minder te betalen! Ze heeft al meerdere keren geld dat voor haar huishuur dient dat ze kreeg gewoon in eigen zak gestoken door te zeggen dat ze daar woont en voor alles moet betalen maar eigenlijk daar gewoon op een ander zijn kosten leeft en dus niks afdraagt. Heb hierover bewijzen gevonden dat ze dit al enkele malen zo heeft geflikt de laatste bij wie ze dit gedaan heeft was mijn schoonzus. Ze heeft daar 5 maanden geleefd als een koning en niks afgegeven, waardoor ze nog 2200€ schuldig is aan mijn schoonzus. Komaan hoe kan dit allemaal en hoe kan dit eens gestopt worden. Ze blijft mensen bedriegen en schulden maken doordat ze anderen laat tekenen voor de afbetaling van nieuwe aankopen. Ikzelf ben zelfstandige en moet hard werken voor wat ik heb, maar zei heeft verdorie meer luxe dan eender elke normale werkmens! Niet moeilijk als je van overal steun krijgt maar toch steeds je oude leventje kan verder doen. Als je kan bijverdienen plus uitkeringen krijgen en daarop dan nog eens mensen oplicht en geld opstrijkt ja dan kan ik ook mss die luxe hebben, maar als eerlijke werkmens die belastingen betaald wil hier nu toch wel echt een einde aan zien komen! Anders ga ik mij toch eens inlichtingen moeten nemen om zelf zo te gaan leven als haar want het brengt alleszins meer binnen als hier!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jan 2017 11:57

Wat is je juridische vraag ???

Of kom je hier eens je gal spuwen ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

lachertje
Berichten: 273

#3 , 10 jan 2017 12:46

met bewijzen wils waar naar de betreffende OCMW gaan.

Reclame

Nathalie32
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 jan 2017 05:52

Nee ik kom mijn gal niet spuwen ik wil weten hoe zo een personen kunnen aangepakt worden. Waar ik met alles terecht moet zonder dat er weer eens niks aan gedaan wordt. Wat kan er hiertegen gedaan worden en bij welke instanties moet ik zijn. Want ocmw stuurt mij van het kastje naar de muur!


denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 jan 2017 08:31

Betwijfel of dit wel sociale fraude is ?

Het is niet omdat je op kosten van je familie leeft, van het OCMW trekt en 4 TV's heeft men sociale fraude pleegt.

Het is aan de familie of vrienden die haar maar geen geld moet toesteken.

Een andermans rekening is snel gemaakt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Nathalie32
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 jan 2017 20:09

Bedankt ik onderneem direct de nodige stappen! En geloof mij het gaat echt wel verder dan mensen die haar geld geven hoor

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”