Garantie wagen

Mini_v
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Garantie wagen

#1 , 11 jan 2017 20:47

Hallo,

Ik zit met een moeilijjke maar dringende vraag. Ik heb namelijk een dag geleden een tweedehands wagen gekocht, deze werd getest en bekeken door mij en een vriend die in een garage werkt. Alles was in orde. Enkel kleine problemen met de centrale vergrendeling maar daar kon ik mee leven. Nu ben ik de wagen gaan ophalen en na 10min had ik alle soorten electeonica problemen; ruitenwissers vooraan blijven vast staan, pinkers worden niet aangegeven in dashbord wanneer ik die gebruik, maar opeens tijdens het rijden begint het lichtje van de pinkers wel te knipperen zonder gebruik te maken ervan, en nog zoveel problemen. Het probleem is natuurlijk, ik heb normaal wettelijke garantie maar de verkoper is zo sluw geweest om op de factuur te zetten dat het een wagen betreft voor onderdelen. Kan ik nog steeds aanspraak maken op de wettelijke garantie? Of wat kan ik hieraan doen? De problemen stapelen zich op en ik heb mijn volledige spaarrekening uitgegeven aan de wagen.

Dank :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jan 2017 21:39

Op een wagen gekocht voor onderdelen zit geen garantie op, was hij gekeurd, heb je een geldig carpas ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mini_v
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jan 2017 22:09

Idd, gekeurd voor verkoop, carpass.. de auto was zelfs al ingeschreven voor ik dit contract zag. Hij wist Heel goed dat de wagen in gebruik zou worden genomen, maar heeft zich via een achterpoort verzekerd..

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 jan 2017 22:16

Als dit een erkend verkoper of garage is moet je klacht neerleggen, ga eerst terug en als hij moeilijk doet stel hem in gebreke met een aangetekend schrijven, dan kan je hem later voor de vrede rechter brengen.

Is het bedrag dat je betaald heeft dezelfde als op de factuur ?

Heb je cash betaald of met een overschrijving ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mini_v
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 jan 2017 22:20

Dit is idd een erkend/professioneel verkoper. Ik heb geen contract of dergelijke, enkel een voorschotfactuur, en met de afhandeling heb ik enkel een factuur gekregen. Er staat heel erg weinig op van details. Enkel zaken zoals koper kent de staat van de wagen, bedrag,... dit is via overschrijving gebeurt. Had vandaag al contact ermee en de verkoper wil geen kosten doen aan de wagen, hij zei mij wel d e hij xe wagen eventueel terug wou nemen, al geloof ik hem niet erg veel meer na deze stunt

Tope
Berichten: 916

#6 , 12 jan 2017 07:16

Als die garagist die wagen wil terugnemen dan zou ik op dat aanbod ingaan. Een wagen met elektronica problemen is een ware ellende. Ik kan ervan meespreken. Mijn Renault Modus die nog geen 65 000 km gedaan heeft staat aan de kant, omdat er elektronica problemen zijn die niet opgelost geraken. Ik heb er al behoorlijk wat kosten voor gemaakt, maar alles tevergeefs.

Terug naar “Andere”