probleem bouwvergunning na tekenen voorlopige akte

trojka
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

probleem bouwvergunning na tekenen voorlopige akte

#1 , 11 jan 2017 16:31

Beste allemaal,

De gemeente in Wallonië is onterecht de verkoop van mijn huis aan het dwarsbomen.

Op aanvraag van notarissen in 2012 en in 2015 heeft de gemeente geen overtredingen geconstateerd omtrent stedebouwkundige vergunningen.
Maar na verkoop in juni 2016 kwam de gemeente plotseling wel met zogenaamde overtredingen om de hoek. Ze wil niet precies aangeven wat de overtredingen precies inhouden, en mijn ontkenning dat er veranderingen zijn aangebracht worden gewoon genegeerd.
Is er iemand in dit forum die mij juridisch zou kunnen bijstaan en / of meer zou kunnen vertellen over de rechten en plichten van mij en van een gemeente? Ik dreig inmiddels uiteraard de verkoop mis te lopen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 11 jan 2017 20:46

Raar dat ze vaag blijven. Mogelijks dateren de overtredingen al van bij de aankoop door de vorige eigenaar. Als je zelf niet genoeg frans beheerst zal je m.i. een franssprekende (advocaat) naar de gemeente in kwestie moeten sturen om informatie te verkrijgen. Stedebouwkundige diensten zijn (zelfs in't zuiden van dit land ;-)) meestal/alijd zeer correct in het verstekken van informatie.

Waarom concludeer je dat "ze niet willen aangeven wat er schort ?"

trojka
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jan 2017 21:25

Ze geven aan dat er overtredingen zijn. Een daarvan is bouw van een woonruimte. Maar het gaat hier om een afdak die er ( door mij bewezen ) al was in 1989. Dus ook toen ik het kocht in 2003. Toen is er door de gemeente geen bezwaar op gemaakt. Verder hebben ze het over een 'verandering van het reliëf'. Er is geen verandering van het reliëf aangebracht. Op mijn vraag welke verandering ze dan bedoelen werd gemeld dat de notaris daar informatie over moet kunnen vinden. Maar de notaris kan dat niet, omdat er niks is veranderd. Let wel, één en ander hebben we regelmatig opnieuw geprobeerd. Verder hebben ze het over een vijver die zou zijn gegraven, maar ze kunnen niet laten zien waar, omdat er natuurlijk geen vijver is...
Eerlijk gezegd hebben wij al vanaf het begin van deze zaak het donkere vermoeden dat er corruptie in het spel is. De rijke buurman wil namelijk graag het pand kopen, maar natuurlijk niet voor de vraagprijs. We weten dat hij niet vies is van omkooppraktijken, en gezien de ligging van het geheel is het hoogst waarschijnlijk dat de verzinsels bij hem vandaan komen.
We hebben al een advocaat gevraagd om ons te helpen. Maar ook hij krijgt vooral te maken met ernstig vertragende antwoorden. Na eerst 2 weken geen contact te kunnen krijgen met de verantwoordelijke heeft hij nu een afspraak kunnen maken voor een vergadering met de burgemeester.... Over 3 weken!

Reclame

Terug naar “Kopen”