ontevreden over geleverde aankoop

LDB
Topic Starter
Berichten: 85

ontevreden over geleverde aankoop

#1 , 09 jan 2017 18:01

Heb dd. 27/12/2016 een donsdeken aangekocht, maar de erbij gekozen lakens moesten nog op maat gemaakt worden en dat zou een drietal weken geduurd hebben. Op 30/12/2016 (3 dagen later) krijg ik telefoon dat de lakens kunnen afgehaald worden in hun filiaal in Antwerpen. Wel verrast dat dit zo vlug was.
Ben deze gaan afhalen dd. 6/12/2017 en heb die de dag erna op bed gelegd. Wat mij direct opviel was dat ondergrond kleur van de lakens wit is en de ondergrond van de slopen beige. Dus wel degelijk een kleurverschil. Ben hier zeer teleurgesteld over en zeker omdat dit zo'n dure aankoop is. Heb de firma direct telefonisch hiervan op de hoogte gebracht en deze zeiden me om de slopen terug binnen te brengen in hun filiaal in Antwerpen en dat ze het dan zouden bekijken. Aangezien ik denk dat het dan een over en weer gedoe ga worden ben ik van plan om morgen naar het hoofdfiliaal te rijden en alles mee te nemen en ze hiermee te confronteren. Dit is voor ons wel weer een verre verplaatsing.
Aangezien ik de lakens zo vlug kon gaan halen denk ik dat ofwel de lakens ofwel de slopen nog moesten bijgemaakt worden en dat er stof gebruikt is van een nieuwe rol bv. (vandaar het kleurverschil). Ben nochtans al vele jaren klant en steeds tevreden geweest, maar nu doen ze hun zaak geen eer aan.
Niettegenstaande alles reeds betaald is, is mijn vraag aan jullie kan ik de aankoop van de lakens en slopen niet ongedaan maken omwille van dit voorval. In hun verkoopsvoorwaarden staat dat indien er klachten zijn dit moet gebeuren binnen de acht dagen na leveringsdatum en dat de consument het recht heeft om af te zien van zijn aankoop zonder kosten op voorwaarde dat hij de verkoper hiervan op de hoogte brengt bij een ter post aangetekend schrijven. Wat te doen? Graag uw raad a.u.b.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 09 jan 2017 18:30

Dubbel

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”