Afslankpillen "proefpakket" - en dan 99,99€ eisen

Ns1991
Topic Starter
Berichten: 12

Afslankpillen "proefpakket" - en dan 99,99€ eisen

#1 , 02 jan 2017 14:22

Beste

Mijn moeder heeft (ik weet het, enorm dom maar laat dat even buiten de kwestie) afslankpillen besteld bij een dubieuze website waarvan ze een advertentie zag op Facebook.

De website Bralex.nl is niet eens echt een website en ze kan ook niet terugvinden waar ze het eigenlijk besteld heeft... die Bralex lijkt iets overkoepelend en de contactinfo die ze heeft is nutteloos. Op het telefoonnummer van de zogenaamde klantendienst neemt niemand op, en e-mails worden niet benatwoord.

Toen ze een pagina had ingevuld met haar gegevens om een proefpakket te ontvangen van deze afslankpillen kreeg ze door dat er toch iets niet klopte, maar ze kreeg al prompt een email waarin bevestigd werd dat de zending al vertrokken was (kun je je voorstellen). Het was dus niet te annuleren voor zover ze weet.

Het pakket kwam aan en bevatte alleen de pillen. Geen factuur, geen retourbiljet of niks. Ze kreeg na ontvangst van het pakket echter nog een email: gelieve 99,95€ over te schrijven voor uw bestelling!

Nu is ze natuurlijk zeer bang dat er pakketten zullen blijven komen en dat ze iets aangevinkt heeft waarin ze hiervoor toestemming geeft.

Hoe geraakt ze hiervan af? Dat proefpakket betalen of niet?

Enorm stom en naïef, maar het is gebeurd en ik probeer haar nu te helpen om het op te lossen....

Mvg

Behulpzame dochter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 02 jan 2017 14:43

Die link naar die webshop, is geen webshop maar een bedrijf die kant en klare webshops verkoopt.
Heb je adres gegevens van de verkoper. Je hebt 14 dagen bedenktijd je kan alles terug sturen, best aangetekend.
Zonder factuur en adres gegevens niets betalen.

Klacht indienen bij fod economie: http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... _indienen/
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”