mypension.be

katwezel
Berichten: 375

Re: mypension.be

#16 , 29 dec 2016 21:07

Art 40&41 taalwetgeving is vrij duidelijk , de fod is overtreding , engels is niet voorzien
In hoeverre wordt daarmee een url beoogd?
Staat er toch in ,,comunicatie,, en dat kan op diverse manieren zijn

LeenW
Berichten: 12816

#17 , 29 dec 2016 21:12

Art 40&41 taalwetgeving is vrij duidelijk , de fod is overtreding , engels is niet voorzien
In hoeverre wordt daarmee een url beoogd?
Staat er toch in ,,comunicatie,, en dat kan op diverse manieren zijn
Een url is naar mijn mening geen communicatie, slechts een code om op een bepaalde website te komen.

jef007
Berichten: 1679

#18 , 29 dec 2016 21:18

En op Sint-Anneke mosselen. Vlaamsch-nationalisme is aan mij trouwens niet besteed. Daartoe dient dit forum ook niet.

daarom staat het dan ook bij ""praat cafe""

Reclame

Jasper.S
Berichten: 48

#19 , 05 jan 2017 12:17

mypension.be is slechts een adres, geen communicatie op zich. Het lijkt mij dus in geen enkel opzicht een overtreding. Zolang de inhoud van de website maar beschikbaar is in de verschillende landstalen. De kosten van 3 verschillende domeinnamen zijn onnodig duur...

Om een niet-internet analogie te maken: wat als een of andere Vlaamse overheidsdienst een adres heeft op franstalig grondgebied? Zou men het dan ook onaanvaardbaar vinden dat men ze moet aanschrijven op het adres Rue Huppeldepup ipv de Huppeldepupstraat?
(Het grote verschil hier is natuurlijk dat de "Rue" en de "straat" op hetzelfde adres zullen terechtkomen...)

Trouwens, het internet zou er mooi beginnen uitzien als alle URL's (*) moeten aangepast worden aan de landstalen.
- www staat voor World Wide Web. Zou ook wel eens een taalafhankelijk alternatief voor gezocht mogen worden. WereldWijd Web valt nog mee, maar de franstaligen zijn wel "gejost".
- Tax-on-web is volgens mij ook geen NL, FR of DE
- Juridisch forum, doe ook eens iets aan de commando's in de URL :wink: https://juridischforum.be/posting.php?mode=reply&f=47&t=77359#preview

(*) Hyperlink? Of beter: webadres.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#20 , 05 jan 2017 12:57

De kosten van 3 verschillende domeinnamen zijn onnodig duur...
Maximum €10 per jaar, en in veel gevallen goedkoper.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#21 , 05 jan 2017 13:24

De kosten van 3 verschillende domeinnamen zijn onnodig duur...
Maximum €10 per jaar, en in veel gevallen goedkoper.
Goedkope registrar dat jij hebt dan...

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#22 , 05 jan 2017 13:31

Er is op dit forum een adverteerder zijn naam V....O waar een be domeinnaam €4,00 + btw kost, hosting €0,50 per maand.
Heb daar zelf een resseller hosting waar ik tot 50 domeinnamen mag plaatsen voor €50 per jaar, de laatste jaren zijn de prijzen enorm gedaald.

Even google op hosting bedrijven.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#23 , 05 jan 2017 13:41

Ik heb liever een iets betrouwbaardere leverancier dan hun, maar dat terzijde. :-)
Als je professioneel bezig bent in de hostingwereld, zul je wel weten dat je noch met hun, noch met 1 van de grootste Belgische spelers (beginnend met een c) moet handelen.

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#24 , 05 jan 2017 15:23

Ik heb sinds 2005 een website en betaalde in 2005 26,45€

Nu betaal ik 32,67€ per jaar dit is 2,72€ per maand, heb nog nooit een probleem gehad, heeft zelf een forum op gestaan !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#25 , 05 jan 2017 15:30

een forum is dan ook niet zo speciaal, ik had vroeger zelf ook nog een forum met > 1 miljoen berichten en een 50000 échte gebruikers. Draaide op een van de goedkopere providers.

Nu, een domeinnaam is absoluut niet duur, bij gelijk welke provider en dit zal de kost niet zijn. Het is wel een héél stuk eenvoudiger om onder 1 naam te communiceren.

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#26 , 05 jan 2017 15:50

Het staatsblad heeft toch ook twee domeinnamen, Moniteur belge + het Belgisch staatsblad, nog nooit heb ik daar iemand iets over zeggen, en dan nog waarom in het Engels.

Langs de andere kant maakt het voor mij niet uit hoe ze zich noemen, als ze maar elke maand storten op mijn rekening.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#27 , 05 jan 2017 16:01

Het staatsblad heeft toch ook twee domeinnamen, Moniteur belge + het Belgisch staatsblad, nog nooit heb ik daar iemand iets over zeggen, en dan nog waarom in het Engels.

Langs de andere kant maakt het voor mij niet uit hoe ze zich noemen, als ze maar elke maand storten op mijn rekening.
het staatsblad/moniteur is dan ook iets dat dateert van (ongeveer) 1830 en digitaal verschenen in 1997. Mypension is van een héél stuk later.

mail gerust naar het staatsblad: info@just.fgov.be

yup:

JUST
F GOV :)

LeenW
Berichten: 12816

#28 , 05 jan 2017 19:15

En waarom is er geen Duitse domeinnaam voor het Staatsblad?

artemis
Berichten: 3293

#29 , 05 jan 2017 19:33

En waarom is er geen Duitse domeinnaam voor het Staatsblad?
Omdat de Duitstaligen in dit land nooit klagen. Het zijn de Beste Belgen 8_)

Terug naar “Praat café”