Ontslag voor eerste werkdag

zaziko
Topic Starter
Berichten: 3

Ontslag voor eerste werkdag

#1 , 23 dec 2016 10:06

Begin deze maand ontving ik een schriftelijke werkaanbieding van een werkgever nadat ik een interview had afgelegd bij 7(!) (waaronder 2 junior members van HR) mensen op 3 verschillende dagen. Alle feedback was unaniem positief. Het aanbod vermeldde alle informatie van startdatum tot loon.
Ik accepteerde deze aanbieding per e-mail 2 werkdagen later.
3 dagen na het aanvaarden van het aanbod kreeg ik plots een bericht van het diensthoofd HR, het enige lid van het hoger management dat me niet interviewde, dat hij het aanbod terug introk omdat hij me niet zich als cultureel compatibel met het bedrijf.

Is het mogelijk een werkaanbod in te trekken nadat het schriftelijk werd aanvaard?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 23 dec 2016 10:55

Als u al schriftelijke bewijzen (mail) heeft van een engagement bij het bedrijf, is dat in feite al een verbintenis. Stonden daar al data en functie-omschrijving bij? Nog meer info?
Dan heb je een punt. Kleine reflexie: ik vind het nbeetje vreemd dat een bedrijf unaniem beslist (met 7 managers-beoordelers) je te engageren en dat er plots eentje met een tamelijk eigenaardig argument dat kan tegenhouden. Is dat de grote opperbaas?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 25 dec 2016 09:15

u hebt, als het aanbod concreet was, recht op een verbrekingsvergoeding van 2 weken.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 25 dec 2016 21:50

"omdat hij me niet zich als cultureel compatibel met het bedrijf."
En wat bedoeld hij daar mee ????

eylis
Berichten: 8840

#5 , 26 dec 2016 09:21

nu fransisc het zegt: cultureel incompatibel...refereert dat diensthoofd naar je ethnische afkomst of dergelijke? Dan begint het zelfs naar racisme te ruiken....

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 dec 2016 12:05

@ eylis daar word naar gekeken, je zal bijna geen Echte belgen bij een Turks bedrijf weten werken, zoals kabelleggers, straat makers, en in Turkse restaurants zal je nooit een echte belg tegen komen, omdat ze niet passen in hun cultuur!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”