ouders in schulden

metalliwienk
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

ouders in schulden

#1 , 19 dec 2016 16:40

wat gebeurd er als mijn ouders schulden hebben?
Ze hadden eigen zaak, deze is faiiet, ze wonen mee bij ons in huis ( tweewoonst ).
Nu hebben ze zelf geen geld meer, maar nog wel een berg schulden. Nu is mijn vraag: bestaat het risico dat men het verschuldigde bedrag bij ons kankomen halen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 19 dec 2016 16:53

Bij ons in huis - tweewoonst ...wil dat niet zeggen dat er twee brievenbussen zijn en zij ingeschreven op bus een en jullie op bus twee.
Staat jullie bij gemeente geregistreerd - u kan als eigenaar van de woning steeds een attest aanvragen wie er allemaal in uw woning woont =/= aan huis.

metalliwienk
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 dec 2016 17:03

Nee het is 1 woonhuis verdeeld in 2 delen. Dus geen 2 aparte domicilie. Ik vraag mij af of ze bij mij kunnen komen aankloppen als mijn ouders geen geld meer hebben om hun schulden te betalen? Het is niet dat ik mijn ouders niet wil helpen, dat doe ik al. Maar ik heb ook niet het bedrag dat ze verschuldigd zijn aan de ( staat)

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 dec 2016 19:31

Zijn je ouders niet verschoonbaar verklaart ????
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 19 dec 2016 21:00

Een woonst verdeeld in twee ....en staat dat ook zo geregistreerd bij de gemeente.
Dan zijn het twee woongelegenheden
.
Misschien moeilijk maar een huis kan bestaan uit verschillende woongelegenheden ( vb appartementen - of verdiepingen met tussenverdieping) maar die bij de gemeente gekend zijn als aparte woongelegenheid. Dat wil zeggen dat u bv bij leegstand ook leegstandsbelasting moet betalen.
Voor elke woongelegenheid heeft men een huiszoekingsbevel nodig.
Ook voor een deurwaarder geldt dit principe dus als u schrijft het is één eenheid kan een GDW alles in het huis opschrijven als zijnde eigendom van de ouders.
Uiteraard ook wat @denlowie heeft geschreven is belangrijk

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 20 dec 2016 08:49

Zijn uw ouders ook op dat adres gedomicilieerd? Indien het ingeschreven is als maar 1 (één) woongelegenheid, kan de deurwaarder ook beslag leggen up uw inboedel.

Terug naar “Andere”