voorschot bij renovatiewerken ?

miduc
Topic Starter
Berichten: 3
Locatie: west-vlaanderen

voorschot bij renovatiewerken ?

#1 , 04 mei 2006 10:18

Is het "wettelijk" om 40 % voorschot te vragen voor werken van 15000 ? die pas over 3-4 maanden kunnen uitgevoerd worden?
Hoe kan ik mij beveiligen in het contract tegen mogelijk malafide handelingen van de firma ?
Dank voor een tip !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 04 mei 2006 11:01

Art.1134...Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan,strekken degenen die deze hebben aangegaan,tot wet....(Burgerlijk Wetboek).

Art.31.?1.Voor de toepassing van deze wet moet worden verstaan onder onrechtmatig beding,elk beding of elke voorwaarde die ,alleen of in samenhang met een of meer bedingen of voorwaarden,een kennelijk onevenwicht schept tussen de rechten en plichten van de partijen.(14 juli 1991 Handelspraktijkenwet).

Hier dient onderzocht te worden welke risico's de verkoper loopt door het enkele aanvaarden en klaarmaken van de bestelling.Overigens is mij geen wettelijk maximum bekend.

Reclame

Terug naar “Aanneming”