Ontslag met onmiddellijke ingang

Looza
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Ontslag met onmiddellijke ingang

#1 , 05 dec 2016 14:50

Hoi iedereen,


Vanochtend heb ik me helaas moeten ziek melden, een uur later kreeg ik een voicemail binnen met de melding dat ik ontslagen ben en morgen dus ook niet meer word verwacht.

Aangezien ik geen opzegtermijn moet presteren, wat moeten zij me nu exact uitbetalen voor de verbreking?
Is dat zowel de 3 maanden + 12 weken waarop mijn opzegtermijn liep en een vergoeding van 8 maanden aangezien ik mijn 8ste jaar prestaties bezig ben? Of hoe moet ik dit nu bekijken?

Ik ben een bediende met anciënniteit sedert juni 2009 en verdiende maandelijks iets meer dan 2700 euro bruto.


Groeten,
Looza

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 dec 2016 14:56

Aangezien ik geen opzegtermijn moet presteren, wat moeten zij me nu exact uitbetalen voor de verbreking?
Is dat zowel de 3 maanden + 12 weken waarop mijn opzegtermijn liep en een vergoeding van 8 maanden aangezien ik mijn 8ste jaar prestaties bezig ben? Of hoe moet ik dit nu bekijken?

Ik ben een bediende met anciënniteit sedert juni 2009 en verdiende maandelijks iets meer dan 2700 euro bruto.


Groeten,
Looza
Je zal een verbrekingsvergoeding van 3 maand + 12 weken krijgen, da's al. Die 8 maand komt (ongeveer) over met het systeem van vroeger (methode D'Hondt), maar is nu niet meer van toepassing.

Vraag naar de motivering van het ontslag, want een ontslag omwille van ziekte is een niet-gerechtvaardigde reden tot ontslag en kan de werkgever een extra schadevergoeding van 4 tot 17 weken kosten.

Looza
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 dec 2016 14:58

Tja... zo slim zullen ze waarschijnlijk wel zijn van dat er niet op te zetten, veronderstel ik.
Ben wel benieuwd wat hun motivatie is, want dit zag ik niet bepaald aankomen.

Reclame

Looza
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 dec 2016 15:20

Hoe zit het nu feitelijk met een zoektocht naar een nieuwe Job?
ik twijfelde al langer om via de vdab een opleiding te volgen, maar kan dat nu al onmiddellijk en dan uiteraard ook betaald? Of is dat pas na die bewuste termijn?

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 dec 2016 17:15

Hoe zit het nu feitelijk met een zoektocht naar een nieuwe Job?
de arbeidsovereenkomst is beeindigd, u bent vrij ergens anders te gaan werken.
u moet er wel zeker van zijn dat degene van de voicemail bevoegd is om u te ontslaan
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 05 dec 2016 19:26

Gezien u geen arbeidsovereenkomst meer hebt, kan u natuurlijk een opleiding volgen (u bent vrij om te doen wat u wil). U zal een uitkering krijgen van de RVA vanaf dat u zonder loon zit (periode verbrekingsvergoeding = loon), mits u natuurlijk de werkloosheidsregels volgt.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”